سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری، نیازمند دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری


به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی های مقیم تهران با تاکید بر ضرورت تبدیل شدن لرستان به مقصد گردشگران افزود: این استان با توجه به شرایط و ظرفیت های بسیاری که دارد، باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی اظهار کرد: مردم در توسعه گردشگری نقش دارند و گردشگری نیز در مقابل، موجب ارتقا وضعیت اقتصادی جامعه خواهد شد بنابراین لازم است ظرفیت های گردشگری لرستان به یک منبع درآمدزا برای مردم تبدیل شوند.
استاندار لرستان تصریح کرد : روند توسعه باید از سطح به عمق صورت گیرد و باید با پرهیز از توسعه بیل و کلنگی، نسبت به اجرای طرح های بنیادین با اثرگذاری طولانی مدت اقدام شود.
وی افزایش سرانه درآمدی مردم را از ویژگی های توسعه مناسب دانست و گفت: یکی از راه های تحقق این مهم، افزایش تولیدات و صادرات است و در لرستان نیز صادرات استان طی سال های اخیر، افزایش چشم گیری داشته است.
وی همچنین بر توسعه لرستان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: باید در سال، حداقل چهار هزار میلیارد تومان در این خصوص جذب شود که با توجه به بودجه های شناور کشور و ظرفیت های سرمایه پذیر استان، این مهم دور از انتظار نیست.
بازوند مهمترین راه توسعه لرستان را ورود بخش خصوصی به اقتصاد استان دانست و تصریح کرد: طی دو سال اخیر، تلاش های بسیاری برای فراهم شدن بستر مورد نیاز جهت حضور بخش خصوصی در استان انجام شده که بسیاری از این فعالیت ها از جمله طرح توسعه فرودگاه باید دهه های گذشته انجام می شد.
وی همچنین مهمترین مشکل لرستان را نا آشنایی با حقوق شهروندی و فقر مطالبه گری در استان دانست و گفت: مردم لرستان، مطالبه گر نیستند و در مواردی نیز مطالبات اندک مردم منجر به واکنش مسئولان نتیجه گیری دلخواه نشده که این مهم، باعث بروز بسیاری از معضلات از جمله اعتیاد، فقر و بیکاری در استان شده است.
استاندار لرستان اضافه کرد: با توجه به فرصت سوزی های انجام شده در سال های گذشته ، امروز فرصت سوزی در استان جایز نبوده و بنابراین باید طرح ها و پروژه ها با کار کارشناسی و مطالعه اجرا شود.
بازوند میانگین ساخت پروژه ها در لرستان را 12 سال دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی 36 هزار میلیارد ریال طرح راکد در لرستان به عنوان سرمایه مردم بر باد رفته است.
وی ادامه داد: لرستان یکی از امن ترین استان های کشور است اما متاسفانه به دلیل برخی تصویرسازی های غلط، در جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها احساس ناامنی برای بخش خصوصی وجود دارد.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات پهلوانی جهان و کوراش قهرمانی جهان در لرستان و همچنین خرید یک فروند هواپیما با آرم لرستان، در راستای رفع همین احساس ناامنی بوده است.
در این جلسه برخی اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی های مقیم تهران و کمیته های مربوطه، مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.ک/1
7274/6001/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آبشار بیشه، مقصد گردشگری دیدنی در لرستان سرزمین آبشارها