بیماری های جنسی از مرز وارد کشور می شوند


 رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نگاه به استان سیستان و بلوچستان باید ویژه باشد زیرا به دلیل دارا بودن 1570 کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان که معضل سلامت هستند بسیاری از بیماری‌های جسمی، روحی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از مرز وارد کشور شده و به تمام کشور می‌رود.

به گزارش ایسنا محمود رضا میری در مراسم افتتاحیه کلینیک شبانه روزی سلامت فرهیختگان واقع در سالن علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوندی نعمت سلامت است که در جهت تحقق نعمت سلامت امروز شاهد راه‌اندازی کلینیک شبانه روزی سلامت توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان هستیم.

وی ادامه داد: از ارکان مراقبت‌های اولیه سلامت و بهداشت همکاری بین بخشی و مشارکت همگانی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پروش بیشترین همکاری را در جهت تحقق اهداف سلامت در استان را انجام می‌دهند، تصریح کرد: سلامت یک حق شهروندی و نعمت خداوندی است که همه انسان‌ها، جامعه و حاکمیت در مقابل سلامت یکدیگر مسئولند.

میری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نعمتهاست که مسئولان با دید مدیریتی و کارشناسانه در آن به توسعه علم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه با گسترش دانشگاه‌ها در استان شاهد توسعه علم در این استان بوده‌ایم، افزود: در استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه‌ایم که البته کمبود تجهیزات با دید مدیریتی و اعتبار لازم به راحتی قابل حل شدن است.

وی ادامه داد: مشکلات اعتباری در عرصه سلامت که ناشی از تحریمات غیرانسانی بوده منجر به دغدغه مقام معظم رهبری شده که طرح تحول نظام سلامت در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری در جهت حل مشکلات بیماران در 15 اردیبهشت سال 1392 در کل کشور کلید خورد.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یک فرصت بر برنامه‌ریزی و اجرای صحیح برنامه‌هاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: با استقرار نظام شبکه در سال 1365 به برکت حضور برنامه شبکه بهداشت درمان توانستیم در دور افتاده ترین روستاها خدمات بهداشتی را عرضه کنیم که باید به کمک اندیشمندان و با بررسی کارشناسانه در آینده نزدیک برنامه های بهتری را در زمینه بهداشت و درمان ارائه کنیم.

این مسئول افزود: برنامه طرح تحول نظام سلامت هنوز در ابتدای راه است که با نتیجه رسیدن همه از آن در عرصه سلامت بهره مند خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
حد و مرز سوالات جنسی بچه ها