سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکااین بار کره شمالی را بهانه تقویت حضور نظامی خود در شرق آسیا قرار داده است


به گزارش ایرنا، این حضور نظامی که چندان به مذاق کشورهای منطقه به ویژه چین و کره شمالی خوش نمی آید با حمایت ژاپن و کره جنوبی به عنوان متحدان اصلی آمریکا، روز به روز بیشتر شده و بیشتر از آنکه به امنیت در منطقه منجر شود، شرق آسیا را دچار تنش و کشورها را نسبت به فعالیت ها و اقدامات هم بدبین کرده است.
زمانیکه برخی از کشورهای حاشیه دریای جنوبی برای مقابله با آنچه که قدرت گرفتن چین در منطقه عنوان می کردند ، دست به دامن آمریکا شدند،هیچ گاه فکر نمی کردند که آمریکا روزی اختیار عمل را از این کشورها بگیرد و خودسرانه در مورد اتفاقات مهم منطقه تصمیم گیری و با اعزام نیروهای بیشتر و ناوهای جنگی متعدد، اوضاع امنیتی را وخیم تر کند.
چین بارها به این حضور نظامی آمریکا در منطقه معترض شده و خواستار خودداری آمریکا از دخالت در امور این منطقه است، اما آمریکا با برخورداری از حمایت حامیان منطقه ای خود، این حضور را مطابق با قوانین آب های بین المللی می داند.
مقام های نظامی آمریکایی بارها اعلام کرده اند که اجازه نمی دهند چین با محدودکردن تردد کشتی ها در دریای جنوبی، کنترل این منطقه مهم و حساس از نظر اقتصادی را تحت اختیار گیرد.
اختلافات ارضی بین کشورهای حاشیه دریای جنوبی شامل چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان بر سر جزایر «اسپراتلی» و «پارسل» در این دریا، بهانه مناسب و قابل قبولی برای نظامیان آمریکا شده تا با بهره گیری از همین اختلافات و تنش ها، جای خود را دردریای جنوبی چین محکم تر کنند.
آمریکا به هیچ عنوان نمی خواهد کنترل این منطقه مهم را در اختیار کشورهای رقیب همچون روسیه و چین قرار دهد و کشورهای حاشیه دریای جنوبی چین نمی خواهند در جنگ قدرت بین آمریکا و چین قرار گیرند. از این رو اوضاع دراین منطقه از جهان روز به روز وخیم تر شده و به سمت ناآرامی پیش می رود.
بهانه دیگری که آمریکا با توسل به آن حضور نظامی اش را در منطقه شرق آسیا توجیه می کند، فعالیت های هسته ای و موشکی کره شمالی است.
زمانیکه کره شمالی با خروج از مذاکرات شش جانبه در سال 2008، به فعالیت های هسته ای خود ادامه داد و در بین سال های 2006 تا 2013 ، سه آزمایش هسته ای انجام داد، آمریکا دست به کار شده و به بهانه حمایت از هم پیمانان اصلی خود در منطقه یعنی ژاپن و کره جنوبی در مقابل تهدیدات کره شمالی، به تقویت نیروهای نظامی خود در این منطقه روی آورده است.
موضوع حضور وتقویت نیروهای آمریکا درشبه جزیره کره، در روزهای اخیر و با انجام آزمایش بمب هیدروژنی از سوی «پیونگ یانگ» بیشتر شده و آمریکا اعلام کرد باید برای مقابله با تهدیدات احتمالی کره شمالی، تجهیزات پیشرفته و نیروهای آماده در منطقه مستقر کند.
هرچند مقام های کره شمالی بارها اعلام کرده اند که فعالیت های هسته ای کره شمالی جنبه تدافعی داشته و در مقابل تهدیدات آمریکا صورت می گیرد.
در روزهای اخیر نیز منابع نظامی آمریکا با انتشارعکس های ماهواره ای از احتمال آزمایش موشک دوربرد توسط کره شمالی خبر دادند و از همین رو خواستار استقرار دفاع موشکی ، دفاع در ارتفاع بالا «تاد» در شبه جزیره کره شدند.
ژاپن نیز در این برنامه در کنار آمریکا قرار گرفت و با استقرار دفاع موشکی پاتریوت در چند نقطه از کشور، خود را برای مقابله با حملات احتمالی کره شمالی آماده کرد.
البته به رغم درخواست دولت کره جنوبی برای موافقت مجلس با طرح آمریکا برای استقرار سامانه تاد درخاک این کشور، این طرح به دلیل مخالفت های مردمی مسکوت مانده و هنوز عملیاتی نشده است اما آنچه که واضح است این است که آمریکا با اجرای این طرح در صدد تقویت حضور نظامی در منطقه و کنترل بیشتر بر آن است.
240 هزار نظامی آمریکایی در850 پایگاه نظامی آمریکا در کشورهای مختلف منطقه مستقر هستند.
این کشور 240 پایگاه نظامی کوچک و بزرگ در ژاپن و 78 پایگاه در کره جنوبی دارد.
آساق**3077 **1488

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مقایسه قدرت نظامی کره شمالی با کره جنوبی