سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاسخ دفتر آیت‌الله هاشمی به خبر "رانت‌خواری میلیاردی" + جزئیات تازه از پرونده در دیوان محاسبات


به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به خبر "رانت‌خواری میلیاردی دفتر هاشمی رفسنجانی و اقساطی که 8 سال پرداخت نشد" جوابیه‌ای با امضای محسن هاشمی رئیس هیئت مدیره دفتر نشر معارف انقلاب به‌شرح زیر منتشر کرده است:

"در آستانه انتخابات مجلس خبرگان، جریان تخریبی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از آنکه از اقدامات قبلی خود در تخریب ایشان نتیجه معکوس گرفت، در تازه‌ترین اقدام، به جعل روی آورده و مدعی گردیده: دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله هاشمی، اقدام به معرفی فردی جهت دریافت میلیاردی و وام مذکور را با آن فرد تقسیم نموده است!، در حالی که چنین موضوعی به‌طور مطلق بی‌اساس بوده، نه فردی معرفی شده است و نه این دفتر وامی را دریافت کرده است.

متأسفانه ضعف فکری تخریب‌گران در حدی است، که بدون آگاهی از اینکه دفتری به این نام وجود خارجی ندارد، اقدام به جعل مطلب علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نموده‌اند.

این دفتر جهت آگاهی افکار عمومی اعلام می‌نماید، آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامل خاطرات، خطبه‌های نماز جمعه و ... توسط "دفتر نشر معارف انقلاب" تدوین و منتشر می‌گردد و جعل عنوان "دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی" علاوه بر آنکه پیامد حقوقی دارد، موجب وهن تخریب‌گران در انجام اقدامات ناجوانمردانه خود می‌شود و قطعاً جاعلان مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است که دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، و کلیه مراکز و سازمان‌های منصوب به ایشان، هیچ شخص حقیقی و حقوقی را جهت دریافت وام به سیستم بانکی معرفی ننموده‌اند".

پاسخ تسنیم:

خبرگزاری تسنیم امروز طبق نامه رسمی اداره امور شعب مرکزی تهران بانک ملی ایران که سند آن هم در خبر منتشر شده است، اقدام به انتشار خبری کرده مبنی بر "دفتر نشر آثار هاشمی رفسنجانی با عاملیت آقای "م.م.ا." از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سال 86 مبلغ 5.2میلیارد تومان وام بانکی بدون وثیقه از بانک ملی گرفته که با گذشت 8 سال هنوز بازپرداخت نشده و پرونده در دیوان محاسبات هم مورد بررسی قرار گرفته است".

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جوابیه این خبر بدون ارائه توضیحات مستند و مستدل در رد محتوای سند مذکور، با سیاسی و انتخاباتی خواندن این خبر که رویه اخیر جریان سیاسی اصلاح‌طلب و آقای هاشمی در رد اظهارات منتقدین شده است، خبرگزاری تسنیم را به جعل سند متهم کرده است که البته این خبرگزاری حق خود را در پیگیری این اتهام محفوظ می‌داند.

البته جعلی خواندن عنوان "مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی" از سوی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی، علی‌رغم سند رسمی بانک ملی که در آن عنوان "مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی" تصریح شده است، می‌تواند اتهام جعل عنوان را به بانک ملی یا گیرندگان تسهیلات نسبت دهد که خبرگزاری تسنیم به این موضوع ورود نمی‌کند.

کسب اطلاعات جدید از بررسی پرونده تسهیلات معوق آقای "م.م.ا." با موضوع درخواست "مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی" در دیوان محاسبات کشور نشان می‌دهد این پرونده به‌شماره 1045/91 در تاریخ 17 شهریور 94 توسط هیئت سوم مستشاری رسیدگی شده که موضوع رسیدگی، اعطای تسهیلات به شخص حقیقی منتسب به مقامات و معوق ماندن وصول آن با گذشت 8 سال و دستگاه اجرایی هم بانک ملی ایران بوده است.

در گردش‌کار این پرونده تصریح شده است، این پرونده طی دادخواست شماره 27/324/7 مورخ 29 آذر 93 دادستان با معرفی سه خوانده از مسئولین شعبه فخر رازی و اداره امور شعب مرکزی با این موضوع که به شخصی به‌نام "م.م.ا." از حزب مردم ساوه، مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی و مؤسسه نشریه گلها در سال 1386 به‌مبلغ 125 میلیارد ریال وام پرداخت کرده‌اند و اقدامی برای وصول آن به عمل نیاورده‌اند، به هیئت واصل شده است.

در بخشی از رأی هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور که در تاریخ 29 شهریور سال جاری صادر شده، آمده است: "به‌دلالت اوراق پرونده مسئولان وقت شعب فخر رازی و خیابان انقلاب بانک ملی ایران طی سنوات 1385 تا 1386 وفق مندرجات جدول، به‌دفعات و بدون رعایت موازین قانونی لازم‌الاجرا مبادرت به اعطای تسهیلات به فردی به‌نام "م.م.ا." تحت عناوینی چون مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مؤسسه حزب مردم‌ ساوه و نشریه گل‌های ساوه نموده‌اند که تاکنون از پرداخت آن امتناع نموده و علی‌رغم آنکه جمع مبلغ پرداختی به وی تا پایان سال 91 همراه با سود متعلقه به‌میزان 125.926.888.200 ریال بوده، متولیان بانک تاکنون اقدامی برای وصول مطالبات بانک به عمل نیاورده‌اند".

علی‌رغم اینکه محکومین این پرونده از تاریخ صدور رأی یعنی 29 شهریور سال 94 به‌مدت 20 روز فرصت اعتراض به این رأی را داشتند، ولی اعتراضی به دیوان محاسبات کشور اعلام نشده است.

همچنین قابل ذکر است، رأی دیوان محاسبات به‌تازگی صادر شده و سیاسی و انتخاباتی خواندن انتشار این خبر هیچ توجیهی ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد، انتخاباتی خواندن تمام نقدهای رسانه‌ای از سوی جریان اصلاح‌طلب و کارگزاران، شگرد جدید آنها برای فرار از پاسخگویی شده است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
ناگفته های آیت الله هاشمی در مورد پرونده مهدی هاشمی