سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آژانس: ایران قبل از 2003 مطالعاتی درباره وسیله انفجاری هسته‌ای داشته/ بعد از 2009 نشانه‌ای از فعالیت مشکوکی نبوده


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در گزارش خود درباره مسائل باقی‌مانده گذشته و حال در برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده است که هیچ نشانه‌ای از فعالیت هسته‌ای مشکوک ایران پس از سال 2009 وجود ندارد.

در گزارش یوکیا آمانو ذکر شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این ارزیابی را دارد که ایران تا سال 2003 فعالیت تحقیق و توسعه در مورد تسلیحات هسته‌ای داشته است.

منابع خبری نیز عنوان داشته‌اند که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی 15صفحه‌ای را درباره مسائل گذشته برنامه هسته‌ای ایران به اعضای شورای حکام این آژانس ارائه کرده است.

در گزارش آژانس درباره مسائل باقی‌مانده گذشته و حال برنامه هسته‌ای ایران (پی‌.ام.دی.) آمده است:

خلاصه:

بند 86 ــ تمامی فعالیت‌های ذکرشده در نقشه راه براساس جدول زمانی مورد توافق انجام شده‌اند. ایران توضیحاتی مکتوب و اسناد مرتبط درباره مسائل باقی‌مانده گذشته و حال ارائه کرد، آژانس سؤالاتی را در مورد ابهامات مرتبط با توضیحات ایران ارائه کرد و نشست‌هایی تخصصی برگزار شد. آژانس فعالیت‌های پادمانی را در نقاط مشخص مورد نظر خود، شامل سایت پارچین، انجام داد و نشست جمع‌بندی برگزار شد. اجرای نقشه راه موجب تسهیل تعامل اساسی‌تری بین آژانس و ایران شد.

بند 87 ــ آژانس ارزیابی می‌کند که طیفی از فعالیت‌های مرتبط با توسعه یک وسیله انفجاری هسته‌ای به‌صورت یک تلاش هماهنگ تا پیش از پایان سال 2003 در ایران انجام شده است و برخی فعالیت‌ها پس از سال 2003 صورت گرفته است. آژانس همچنین ارزیابی می‌کند که این فعالیت‌ها از (سنجش) امکان‌پذیری و مطالعات علمی، و اکتساب برخی قابلیت‌ها و توانایی فنی مرتبط فراتر نرفته است. آژانس هیچ نشانه‌های معتبری در مورد فعالیت‌هایی در ایران را که مرتبط با توسعه یک وسیله انفجاری هسته‌ای پس از سال 2009 باشد، ندارد.

بند 88 ــ آژانس هیچ نشانه‌های معتبری در مورد انحراف مواد هسته‌ای مرتبط با ابعاد هسته‌ای نظامی (پی.ام.دی.) در برنامه هسته‌ای ایران نیافته است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران می رود