فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلم هوایی از محوطه تاریخی کانی زیرین تهیه شد


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، زینب فیض متخصص مستندگاری با شیوه نخستین های نوین گفت: امروزه در میراث فرهنگی کشورمان جایگاه سامانه فتوگرامتری پهباد به عنوان یک روش جدید با قابلیت های منحصر به فرد در حال شکل گیری است.
به گفته وی، این سیستم دارای ویژگی هایی است که می تواند بخش مهمی از حوزه تولید نقشه و تصاویر هوایی را به خود اختصاص دهد که با روش های سنتی مقرون به صرفه نیست.
وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر چندین کاوش باستان شناسی از این طریق مستند نگاری شده است که یکی از آنها کاوش نجات بخشی کانی زیرین در منطقه سقز است.
علاقمندان می توانند این فیلم را در بخش سامانه صوت و تصویر سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (richt.ir ) مشاهده کنند.
کاوش اضطراری نجات بخشی در محوطه کانی زیرین نخستین کاوشی است که در آن یک گورستان مانایی در کنار محوطه مسکونی و کارگاه کاوش شده است.
علی هژبری سرپرست هیات کاوش در گورستان مانایی علی آباد سقز اعلام کرد که خانواری گسترده در کانی زیرین زندگی می کردند که به کار صنعت مشغول بوده و مردگانشان را نیز در کنار این محوطه دفن می کردند، گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم و کاوش در گورستان مانایی علی آباد سقز به کشف یک مدال با حروف لاتین، ظروف سفالی، ظروف مینیاتوری آیینی کوچک، خمره، تعدادی دستبند دوسره و ...منجر شد.

** رییس سازمان میراث فرهنگی هفته بسیج را تبریک گفت
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با صدور پیامی به مناسبت پنجم آذر، فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.
بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر در پیام خود آورده است: روزهایی را سپری می کنیم که یادآور فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل مردمی ترین و اصیل ترین نهاد انقلابی است. بسیج، همان شجره طیبه، همان لشکر مخلص خدا و همان میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) است که دفاع مقدس دیروزمان و سازندگی امروزمان را مرهون ایثار و شجاعتش هستیم.
فرا رسیدن هفته بسیج و پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که اسوه و الگوی بسیجیان هستند و همچنین به ملت مسلمان و انقلابی ایران به ویژه به بسیجیان بی ادعا و ایثارگرتبریک می گویم و امیدوارم بسیج و بسیجی بیش از پیش در خدمت حفظ و ترویج آرمان های والای انقلاب اسلامی باشد.
فراهنگ**1085**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محوطه تاریخی ویگل