سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



افزایش فقر حرکتی در زنان شاغل/ دستگاه‌ها روزانه نیم ساعت را به ورزش زنان کارمند اختصاص دهند


افزایش فقر حرکتی در زنان شاغل/ دستگاه‌ها روزانه نیم ساعت را به ورزش زنان کارمند اختصاص دهندمهرخانه/ به‌طورکلی در برنامه ششم توسعه بر بسترهای حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان کار کرده‌ایم. ما هم‌راستا با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برنامه‌هایی ویژه زنان طراحی و تا جایی که بتوانیم، این افراد را در برنامه‌های ورزشی دخیل می‌کنیم و آن‌ها را تشویق می‌کنیم تا در بسته‌های ورزشی که طراحی و به استان‌ها ابلاغ شده است، مشارکت کنند.
سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر افزایش فقر حرکتی در بین زنان به‌ویژه زنان شاغل، پیشنهاد اختصاص ساعاتی از روز را به ورزش کارکنان داد.

پروین کرم‌لو، سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهرخانه، گفت: به دلیل درگیری‌های روزمره، زنان تمایل کمتری به ورزش دارد. زنان خانه‌دار وقت آزادتری دارند که به ورزش بپردازند و اغلب کسانی که ورزش می‌کنند، زنان خانه‌دار هستند، اما ورزش برای زنان شاغل به دلیل محدودیت زمانی، سخت است که به نظر می‌رسد در این بحث بتوان از لحاظ قانونی ورود پیدا کرد. آیین‌نامه‌ای برای ورزش کارکنان دولت داریم که پیشنهاداتی برای اصلاح آن داده‌ایم؛ اگر این آیین‌نامه اجرا شود، در بحث سلامت زنان شاغل می‌توانیم به اهداف مد نظرمان دست یابیم.

او با بیان این‌که در حال حاضر آیین‌نامه قبلی اجرا می‌شود، اما نیازمند اصلاحاتی است، اظهار داشت: پیشنهاد ما این بود که دستگاه‌ها و ارگان‌ها ساعاتی را به ورزش کارکنان اختصاص دهند که بتوانند نیم‌ساعت در روز ورزش و تحرک جسمانی داشته باشند. مسئولان این اصلاحات را پذیرفته‌اند، اما هنوز تصمیم قانونی گرفته نشده است.

ضرورت حضور دختران جوان در تصمیم‌گیری‌های ورزش زنان
کرم‌لو با اشاره به عمده‌ترین مسایل دختران جوان گفت: آنطور که به نظر من می‌رسد میزان سطح دسترسی به منابع و امکانات از مهم‌ترین مشکلات زنان است که در همه مقاطع می‌توان این را عنوان کرد. منابع و امکانات در بحث ورزش از نظر امکانات و فضاهای ورزشی در اختیار زنان و دختران محدود هستند. با توجه به این‌که نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند، پارک‌های ویژه و خاص زنان که یکی از منابع ضروری است تا در آن‌جا زنان ورزش، استراحت و تجمع دوستانه‌ای داشته باشند، خیلی محدود است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌‌که از مشکلات عمده دختران جوان حضور کمرنگ آن‌ها در اجتماع و در سطح تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها است، خاطرنشان کرد: در خصوص حضور دختران جوان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، پیشنهاداتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی داشتیم تا بتوانیم جایگاه ورزش بانوان را در فدراسیون‌ها از نظر حقوقی تصویب کنیم که این اصلاحیه در فدراسیون انجام شده و فقط منتظر تصویب و ابلاغ آن هستیم.

آسیب‌های دختران جوان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و حقوقی است/ ازدواج و فضای مجازی؛ ازجمله آسیب‌ها
او افزود: براساس اطلاعات مرکز مطالعات و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، آسیب‌های دختران جوان بیشتر در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و حقوقی است. ازدواج، با توجه به شرایط اقتصادی و بالارفتن سطح تحصیلات دختران و توقعات آن‌ها، یکی دیگر از مشکلات دختران است. از دیگر مسایل، فضای مجازی است که نه فقط برای دختران جوان، بلکه به شکل همه‌گیر به‌ویژه جوانان را در برگرفته و به‌دلیل استفاده غلط و نامناسب از شبکه‌های اجتماعی، معضلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند؛ در این زمینه بیشترین مشکل ما ساماندهی فضای مجازی است. فسادهایی که فقط وقت و ذهن جوانان را مغشوش می‌کند، باید به نحوی ساماندهی شود که جوانان در مسیر صحیح حرکت کنند. همچنین یکی از مهم‌ترین مسایلی که برای دختران می‌توان در نظر گرفت، اوقات فراغت است.

فقر حرکتی، معضلی زنانه
کرم‌لو درخصوص فقر حرکتی زنان تصریح کرد: در حوزه ورزشی کمبود سرانه فضای ورزشی دختران در مدارس و فقر حرکتی دختران یکی از مشکلات است که به جهت صنعتی‌شدن، زنان و به‌ویژه زنان شاغل دچار فقر حرکتی شدند. زنان شاغل از نظر جسمانی به جهت فقر حرکتی دچار مشکلاتی شده‌اند؛ زیرا از صبح در محل کار هستند و بعدازظهر هم در خانه به امور منزل و خانواده رسیدگی می‌کنند و ازآن‌جایی‌که تحرک خاصی ندارند، دچار فقر حرکتی می‌شوند که باعث چاقی، قاعدگی‌های زودرس، عدم تعادل و بیماری‌های مختلف می‌شود.

برنامه ششم توسعه و ملاحظات ورزش زنان
او به اقدامات قانونی در رابطه با مشکلات دختران جوان اشاره کرد و گفت: به‌طورکلی در برنامه ششم توسعه بر بسترهای حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان کار کرده‌ایم. ما هم‌راستا با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برنامه‌هایی ویژه زنان طراحی و تا جایی که بتوانیم، این افراد را در برنامه‌های ورزشی دخیل می‌کنیم و آن‌ها را تشویق می‌کنیم تا در بسته‌های ورزشی که طراحی و به استان‌ها ابلاغ شده است، مشارکت کنند. سعی می‌کنیم با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ارتباط برقرار کنیم؛ با شهرداری‌ها، آموزش‌وپرورش و به‌ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که بحث اصلی آن زنان است، تعامل زیادی داریم. بیشتر در بحث ورزش وارد می‌شویم و سعی می‌کنیم برنامه‌هایی طراحی کنیم که دختران و زنان را تشویق به حضور در برنامه‌های ورزشی کنیم.

سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: تابستان سال جاری، برای زنان روستایی برنامه‌ای تحت عنوان «جشنواره دا» داشتیم که استقبال زیادی شده بود. گروه‌های هدف ما زنان روستایی بودند. در این برنامه هر استانی بازی‌های بومی و محلی خود را انجام می‌دادند و شادی و نشاط اجتماعی و لذت‌بردن از انجام چنین فعالیتی به دنبال جمع‌شدن همه در محیطی باز و انجام بازی، احساس می‌شد. در مجموع سعی می‌کنیم برنامه‌هایی تحت عنوان مادران و دختران داشته باشیم. هرساله برنامه‌ای تحت عنوان جشنواره فرهنگی ورزشی مادران و دختران فاطمی در سطح استان‌ها برگزار می‌شود که بیشترین هدف ما زنان هستند.

به فرهنگ ورزش و سلامت می‌پردازیم
کرم‌لو در خصوص با فرهنگ ورزش اظهار کرد: در کنار ورزش، فرهنگ ورزش عمومی را ترویج و زنان قهرمان را به‌عنوان الگوی زن مسلمانی که می‌توانند ورزش کنند و مقام بیاورند، معرفی می‌کنیم. در بحث ارایه الگوی زنان می‌بینیم، قهرمان‌ها با پوششی که هم مورد تأیید کشور و هم فدراسیون جهانی (در هر رشته به صورت جداگانه در ایران مصوب و مجوز آن از مجامع بین‌المللی گرفته می‌شود) است، در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند زمانی که زنان با آن پوشش در جایگاه‌ها قرار می‌گیرند و مدال را به گردنشان می‌اندازند، ترویج دین مبین اسلام را می‌کنیم که حجاب محدودیت نیست و با این حجاب هم می‌توانیم به نقاط بالاتری دست پیدا کنیم. علاوه بر آن در بحث سلامتی وارد می‌شویم و با طراحی برنامه‌هایی، هم به دنبال تأمین سلامت روانی و جسمی زنان و هم تشویق برای حضور بیشتر در این جشنواره‌ها هستیم تا نشاط اجتماعی را برای آن‌ها ایجاد کند.

اوقات فراغت دختران را با ورزش پر می‌کنیم
او ادامه داد: بیشتر سعی می‌کنیم ورزش را به‌شکل همگانی ترویج و زنان را با فواید ورزش آشنا کنیم؛ به همین دلیل مجبور هستیم برنامه‌ها را در قالب جشنواره ارایه دهیم. سال گذشته برنامه‌ای تحت عنوان اوقات فراغت برای دختران جوان در قالب جشنواره طراحی و در سطح استان‌های کشور برگزار کردیم که استقبال خیلی خوبی شد. علاوه بر آن تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش داریم که در رابطه با ورزش در مدارس هم وارد شویم. در مجموع سعی می‌کنیم اوقات فراغت دختران جوان را با ورزش پر کنیم.

در برنامه ششم توسعه 6 اقدام برای زنان طراحی شده است
سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان به اقدامات سیاست‌گذاری اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های معاونت امور ورزش بانوان که آن هم منبعث از سیاست‌های کلان وزارت ورزش است، به تنظیم برنامه می‌پردازیم. برای برنامه ششم توسعه بیشتر به بحث‌های حقوقی، فرهنگی و اجتماعی پرداختیم و حدود شش اقدام اساسی طراحی شد که که برای آن‌ها نیز برنامه‌های عملیاتی تدوین کردیم. سعی می‌کنیم با اجرای برنامه‌هایی، نیمی از جامعه کشور یعنی زنان را، هم راضی نگه داریم، هم سلامتی آن‌ها را تأمین کنیم. زمانی می‌توانیم ورزش را همگانی کنیم که رسانه‌ها بیشتر به این مبحث بپردازند؛ به‌طوری‌که کل جامعه به‌ویژه زنان بتوانند ضمن آشنایی با فواید ورزش، وارد این مقوله شوند تا بتوانند خود را سالم نگه دارند؛ زیرا محور هر خانواده، زن آن خانواده است و در کنار سلامتی زن، مطمئناً اعضای خانواده سالم خواهند بود.


منبع: مهرخانه


ویدیو مرتبط :
شاغل بودن زنان = بیکاری مردان