جلوگیری از ساخت امامزاده جعلی در لواسان کوچک


رییس سازمان جنگل‌ها از خلع ید و باز پس‌گیری اراضی جنگلی و مرتعی به ارزش بیش از 3000 میلیارد تومان در سال جاری و همچنین جلوگیری از ساخت امامزاده جعلی در یکی از روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، خداکرم جلالی امروز در نشستی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در سال جاری خلع ید و باز پس‌گیری اراضی جنگلی و مرتعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به عنوان نمونه در روستای اجت شهرستان سوادکوه که ساخت‌وسازهای غیرقانونی در این روستای قدیمی صورت گرفته بود پرونده‌های لازم تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که بخش وسیعی از ساخت‌وسازهای غیرقانونی منطقه تخریب شد و مابقی آن نیز در دستور کار مراجع قضایی قرار دارد.

رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: همچنین در روستای یان‌چشمه چهارمحال بختیاری حدود 17 هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود به دامان منابع طبیعی بازگشت و در شهرستان تیران استان اصفهان نیز 5000 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی خلع ید شدند.

به گفته جلالی 60 هکتار دیگر از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان خرم‌آباد استان لرستان نیز پیگیری و خلع ید شد که مجموع ارزش ریالی این پرونده‌ها در سال جاری به حدود 3000 میلیارد تومان می‌رسد.

وی اظهار کرد: در روستای انباج و روستای لواسان کوچک که عده‌ای به دنبال تصرف اراضی به بهانه ساخت امامزاده بودند مورد پیگیری از سوی دستگاه قضایی قرار گرفتند و از ساخت امامزاده جعلی در این منطقه جلوگیری شد.

ادامه دارد


ویدیو مرتبط :
امامزاده جعلی انحرافات آخرالزمان