سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۱۳ نفتکش غول پیکر ایران با مخازن پر منتظر لغو تحریم‌ها هستند/ مقصد، هند و اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت؛ با نزدیک شدن به لغو تحریم های ایران و از سرگیری روابط عادی تجاری تهران با جهان، این کشور هند، سریع ترین قدرت اقتصادی آسیا، و شرکای قدیمی خود در اتحادیه اروپا را برای افزایش صادرات نفت خود هدف گرفته است. 

این گزارش افزود: انتظار می‌رود روز جمعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود درباره محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کند و به دنبال آن میلیاردها دلار دارایی های بلوکه شده ایران آزاد و ممنوعیت صادرات نفت این کشور لغو شود.

تهران در نظر دارد بعد از لغو تحریم ها صادرات نفت خود را 500 هزار بشکه افزایش دهد و به تدریج میزان صادرات خود را به دوره قبل از تحریمها برساند. این درحالیست که افزایش صادرات نفت ایران ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت جهانی نفت شود که از سال 2014 بیش از 70 درصد ارزش خود را از دست داده است و به قیمت حدود 30 دلار رسیده است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه نوشت که ایران ۲۲ سوپرتانکر یا نفتکش غول‌پیکر دارد که آماده حرکت هستند و بنا بر داده‌های ردیابی کشتی‌ها که توسط شرکت «تامسون رویترز» گردآوری می‌شود، مسیر ۱۳ سوپر نفتکش پر و نیمه‌پر ایران به سمت هند است و این حجم از نفت کفاف نیازهای یک هفته هند را می دهد.

یک مقام ارشد ایران به رویترز گفته است که هند یکی از اهداف بزرگ ایران برای افزایش صادرات درنظر گرفته شده است.

هند طی سال گذشته ۲۶۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریده بود، اما رویترز می‌نویسد که ایران در نظر دارد در سال ۲۰۱۶ روزانه ۲۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت خود به هند بیفزاید.

براساس این گزارش، مشتریان عمده نفت ایران در اروپا قبل از تحریم‌ها، کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان بودند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/JO26YE


ویدیو مرتبط :
تحریم شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اروپا