ستاد انتخابات و سامانه جامع انتخابات در ساری افتتاح شد


سامانه جامع و ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، با حضور استاندار مازندران، معاونان استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر ستاد انتخابات و اعضای ستاد، دفتر ستاد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح دفتر ستاد انتخابات استان ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، با اشاره به این‌که «تمامی شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند، با حضور حداکثری مردم در مازندران فراهم است»، اظهار کرد: این ستاد مسئول هماهنگی و نظارت بر اجرای انتخابات در استان است و امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی مردم، مسوولان و دست‌اندرکاران، انتخاباتی حماسی همچون دوره‌های گذشته در مازندران برگزار شود.

وی مشارکت احزاب در انتخابات را زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی شکوهمند و پرشور دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دارند. ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و کاندیدای حضور در مجلس شورای اسلامی به ترتیب از از 26 و 28 آذر ماه آغاز می‌شود.

در ادامه این مراسم با حضور استاندار مازندران، از سامانه جامع انتخابات رونمایی شد و فلاح جلودار در جریان روند کار این سامانه قرار گرفت.

علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات مازندران در آئین آغاز به کار رسمی این ستاد، گفت: ستاد انتخابات این اطمینان را به مردم مازندران می‌دهد که به صورت جدی از آرای آن‌ها محافظت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از آرای مردم به عنوان امانت نزد مجریان انتخابات یاد و تاکید کرد: مجریان نیز این امانت را با انعکاس نتیجه انتخاب مردم، حفاظت می‌کنند.

وی افزود: مهم‎‌ترین خواسته مجریان انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای برای تعیین سرنوشت خود است و امانت‌داری نیز اصلی‌ترین ابزار اطمینان‌بخش در تحقق این خواسته به شمار می‌رود.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران تعداد حوزه‌های انتخابیه این استان را 9 حوزه اصلی و 46 حوزه فرعی اعلام کرد و افزود: ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره خبرگان رهبری 26 آذر و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز 28 همین ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی گفت: استان مازندران دارای چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی است .

به گزارش ایسنا، 24 مورد از 25 فرآیند انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که بیشتر فعالیت‌های گفته شده از سوی سامانه جامع انتخابات صورت می‌پذیرد و تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، به صورت مستقل نسبت به انجام فرآیندهای نام برده شده در سامانه اقدام می‌کنند.

این سامانه در شبکه اختصاصی وزارت کشور با استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اجرا می‌شود و از امنیت لازم برخوردار است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آخرین خبرها از ستاد انتخابات استان تهران