فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



انتخاب يک ايراني به عنوان دانشمند جوان برجسته


خبرآنلاين/ اتحاديه علوم زمين اروپا دکتر کاوه مدني, استاد مرکز سياست محيط زيست دانشگاه سلطنتي (امپريال کالج) لندن، را به عنوان يکي از چهار دانشمند جوان برجسته درعلوم زمين در سال ۲۰۱۵ معرفي کرد.

اين اتحاديه کاوه مدني را به جهت "سهم بنيادي او در تلفيق نظريه بازي ها و روش هاي متفاوت تحليل تصميم گيري با سامانه هاي مرسوم مديريت منابع آب" که منجر به ايجاد نگرشي جديد به مدل هاي مديريت منابع آب شده است به عنوان يکي از چهار دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۵ انتخاب کرده است.

اتحاديه علوم زمين اروپا (EGU) سالانه هشت جايزه اصلي به محققين برتر در شاخه هاي مختلف علوم زمين در سطح جهاني اهدا مي کند که از ميان آنها چهار جايزه به چهار "دانشمند جوان برجسته" اهدا مي شود. چهارجايزه اصلي اتحاديه علوم زمين اروپا براي دانشمندان جوان برجسته به محققيني اعطا مي شود توانسته اند به تحقيقات آنها منجر به پيشرفت هاي قابل توجهي دررشته هاي مختلف علوم زمين شده باشد.

از سال ۱۹۸۳ تا کنون ۱۳۶ دانشمند علوم زمين در نقاط مختلف جهان موافق به اخذ جوايز اصلي اين مجموعه شده اند که از اين ميان جايزه "دانشمند ممتازجوان" به ۴۶ محقق تعلق گرفته است. دکتر مدني اولين دانشمند ايراني است که موفق به دريافت يکي از جوايز اصلي اين اتحاديه مي شود.

مدني در مقاله اي با عنوان "نظريه بازي ها و منابع آب" که در سال ۲۰۱۰ در نشريه علمي آب شناسي (هيدرلوژي) منتشر گرديد اين نظريه را مطرح کرد که مدل هاي مورد استفده براي شبيه سازي و بهينه سازي مديريت منابع آب از ايرادي مخفي و اساسي رنج مي برند و بنابراين نتايج آنها قابل اتکا نمي باشند. به ادعاي او در اين مقاله، اين مدلها نا خود آگاه فرض مي کنند که همه ذينفعان منابع آبي به بهبود منافع جمعي علاقه مندند در حالي که در عمل، ذينفعان منافع شخصي را بر منافع گروهي ترجيح مي دهند که نتيجه آن در دراز مدت براي آنها بهينه نخواهد بود.

تحقيقات و مقالات مدني در اين زمينه و از جمله مقاله ديگراو در نشريه علمي مديريت و برنامه ريزي آب در سال ۲۰۱۲ پيرامون مناقشات ناشي از انتقال آب در کاليفرنيا ومقاله ديگري در نشريه علمي اقتصاد بوم شناسي (اکولوژي) در مورد اختلافات و مذاکرات بين المللي در مورد تغيير اقليم و نحوه کاهش گازهاي گلخانه اي به ايجاد مسيري جديد در تحقيقات مديريت منابع آب کمک نموده اند.

اين استاد جوان و سرشناس مديريت آب و محيط زيست پيشتر نيز با کسب عنوان "چهره برتر مهندسي عمران" در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن مهندسين عمران آمريکا براي ايرانيان افتخار آفريني کرده بود.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه یورونیوز با کلودیا الکساندر، دانشمند برجسته ناسا