سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدارکات گسترده برای آزادی رطبه عراق


تدارکات گسترده برای آزادی رطبه عراقایرنا/ در حالی که بغداد روز سه شنبه شاهد دو مورد انفجار بمب بود، در فلوجه دو زن نیز به سبب فشارهای روانی از سوی گروه تروریستی داعش خودکشی کردند و همزمان تشکیلات مردمی الحشد الشعبی از آمادگی برای آزادسازی شهر رطبه در غرب رمادی مرکز استان الانبار خبر داد.

فرمانده پلیس 'عامریه' فلوجه در اظهاراتی خبری گفت که دو زن در روستای 'البوهری' در جنوب شهر فلوجه به خاطر رفتار های گروه تروریستی داعش در انتقال خانواده های این روستا به مرکز شهر فلوجه، خودکشی کردند.
سرهنگ 'عارف الجنابی' گفت: این دو زن که حاضر نبودند به داخل شهر فلوجه منتقل شوند، در مخالفت با خواست داعش از فراز ساختمانی مسکونی، پایین پریده و جان خود را از دست دادند.
تروریست های داعش برای استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، تلاش دارند تمامی خانواده های روستاهای اطراف را به مرکز شهر فلوجه منتقل کنند، تا از حمله احتمالی نیروهای عراقی به شهر جلوگیری به عمل آورند.
در بغداد پایتخت عراق نیز دو بمب در مناطق جنوبی و غربی منفجر شد که سه کشته و 10 زخمی برجای گذاشت که دو نفر از کشته ها و سه تن از آسیب دیدگان از نیروهای عشایری مبارزه با تروریسم هستند.
براساس این گزارش، بمب اول در منطقه محمودیه در جنوب بغداد منفجر شد که یک نفر شهروند کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند اما بمب دوم در حین عبور کاروان نیروهای عشایری مبارزه با تروریسم در منطقه ابوغریب در غرب پایتخت منفجر شد.
در بعقوبه مرکز استان دیاله نیز منابع امنیتی آخرین آمار تلفات انسانی انفجار روز گذشته را در روستای 'شفته' در دو کیلومتری شرق شهر بعقوبه 14 کشته و 38 زخمی ذکر کردند.
منابع امنیتی عراق پیشتر اعلام کرده بودند که براثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در این روستا، دستکم 10 نفر کشته و 27 تن دیگر زخمی شدند که در بین قربانیان زنان و کودکان نیز بودند.
گزارش ها از این منطقه حاکی است که اهالی این روستا امروز به نشانه اعتراض به نابسامانی اوضاع امنیتی اقدام به بستن جاده اصلی به جانب مرکز استان دیاله کردند.
در همین راستا براثر انفجار بمب در روستای 'ابوخنازیر' در 28 کیلومتری شمال شرق بعقوبه یک شهروند آسیب دید.
این بمب در حین عبور یک خودرو شخصی از منطقه منفجر شد و نیروهای امنیتی تحقیقات را در باره علت وقوع این انفجار آغاز کرده اند.
در حالی که انفجارهای بمب و خودروهای بمب گذاری شده در بغداد و بعقوبه طی دیروز و امروز عامل قتل شهروندان بی گناه بوده است در بصره در جنوب عراق، یک نزاع عشیره ای باعث شد، حداقل یک نفر کشته و یکی هم، زخمی شود.
منابع امنیتی دربصره گفتند که نزاع عشیره ای در منطقه 'حی الحسین' در شهر بصره بین دو خانواده اتفاق افتاد که منجر به کشیدن سلاح به روی همدیگر شد و نیروهای امنیتی عراق را ناچار به مداخله نظامی برای آرام کردن اوضاع کرد.
استان بصره در سال های اخیر شاهد چند مورد نزاع های عشیره ای بوده که در یکی از این موارد، مرجعیت دینی عالی عراق ناچار به مداخله و حل و فصل اختلافات شد.
از سوی دیگر یکی از فرماندهان تشکیلات مردمی 'الحشد الشعبی' امروز از نزدیک شدن زمان آزادسازی شهر مرزی 'رطبه' در غرب شهر رمادی خبر داد.
'واثق الفرطوسی' به خبرگزاری 'الفرات نیوز' ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق گفته است که تجمع نیرو در 160 کیلومتری غرب رمادی به منظور آزادسازی رطبه از تصرف داعش آغاز شده است.



منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
عراق:1392/10/02:عملیات پاکسازی گسترده ارتش عراق-الانبار