وقتی نخست وزیر هند مجبور به انتشار مدارک تحصیلی‌اش شد


چند روز پس از آنکه رقبای سیاسی نخست وزیر هند وی را به دروغگویی درباره مدارک تحصیلی‌اش متهم کردند، این مقام مجبور شد تا مدارک دانشگاهی‌اش را منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آرون جاتیلی، وزیر دارایی و آمیت شاه، رهبر حزب حاکم هند در کنفرانسی خبری در دهلی نو کپی‌هایی از مدارک لیسانس و فوق لیسانس‌های نارندرا مودی، نخست وزیر هند را منتشر کرده و اپوزیسیون را به راه اندازی کمپین شایعه پراکنی متهم کردند.

از آنجایی که اختلافات سیاسی درباره این مدارک دانشگاهی بالا گرفته، آمیت شاه، رهبر حزب حاکم "بهارایتا جاناتا" از آرویند کجریوال، رهبر حزب "عام آدمی" خواست تا به خاطر شایعه پراکنی درباره نخست وزیر هند عذرخواهی کند.

آمیت شاه در این کنفرانس خبری گفت: کجرایول اگر هیچ سندی در دست نداشتی چطور این تهمت را زدی؟ تو تلاش کردی تا شایعه پراکنی کنی پس باید علنا از ملت عذرخوهی کنی. بسیار ناراحت کننده است که باید چنین کنفرانس خبری را برگزار می‌کردیم.

در همین حال وزیر دارایی هند کجریوال را به تلاش برای گمراه کردن رای دهندگان به جای ادامه دادن به شغلش به عنوان فرماندار دهلی نو متهم کرد.

کجریوال، سروزیر دهلی نو و یکی از رقبای تند نارندا مودی اخیرا نخست وزیر را به دروغ گفتن درباره فارغ التحصیلی از دانشگاه دهلی با مدرک لیسانس و گرفتن فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه گوجورات متهم کرد.

حزب "عام آدمی" روز دوشنبه کوتاه نیامد و تاکید کرد، در این مدارک منتشر شده تناقضات فاحشی وجود دارد که از جمله آن املای متفاوت نام مودی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دکتر حسن عباسی... مدارک تحصیلی