علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ارتوپدی اطفال به سمت تخصصی ترشدن پیش می رود


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محسن کرمی روز پنجشنبه در کنفرانس انجمن ارتوپدی ایران، افزود: امروز طفلی که دچار مشکلات استخوانی می شود والدینش برای مراجعه به پزشک سردرگم هستند و نمی دانند باید به کجا مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه وقتی کودکی به ارتوپد نیاز پیدا می کند اظهار کرد: معمولا بسیاری از والدین به پزشک بزرگسالان مراجعه می کنند که در بسیاری موارد روش های درمانی که برای این کودکان پیشنهاد می شود نه تنها مشکل را برطرف نمی کند بلکه مشکلات دیگری نیز به بیمار اضافه می شود.
این فوق تخصص ارتوپد اطفال با بیان اینکه بدن کودک همواره در حال رشد است روش های درمانی آن با بزرگسالان کاملا متفاوت است، تصریح کرد: بنابراین انجام این کار نیاز به تخصص دارد، مثلا باید فوق تخصص ارتوپدی اطفال، زانوی اطفال، ستون فقرات و شانه اطفال در کشور شکل گیرد زیرا با این روش بهتر می توان به کودکان کمک کرد.
وی تاکید کرد: سیاست انجمن ارتوپدی اطفال این است که این علم به سمت هرچه تخصصی تر شدن پیش رود زیرا با این روند قطعا مشکلات این افراد تا حد بسیار چشمگیری کاهش خواهد یافت.
کرمی به برگزاری جلسات ماهیانه انجمن ارتوپدی اطفال اشاره کرد و گفت: افزایش سطح آگاهی پزشکان ارتوپد یکی از اهداف برگزاری این نشست ها است.
وی افزود: همچنین برخی بیماران در سطح کشور به پزشکان اطفال مراجعه می کنند که مشکلشان به گونه ای است که باید با مشورت برطرف شود بنابراین وضعیت این گونه بیماران در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.
این فوق تخصص ارتوپد اطفال که بیشتر در زمینه ستون فقرات اطفال کار می کند گفت: تلاش ما بر این است که سطح آگاهی و معلومات پزشکانی که ارتوپد تخصصی یا عمومی هستند، افزایش یابد و مهمترین موضوعی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت به روز رسانی اطلاعات و مرور روش های جدید در ارتوپدی اطفال بود.
علمی** 9014**1724

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایران به سمت پیشرفته ترشدن صنعت هسته ای پیش می رود