تولیدکنندگان لرستان از مزیت‌های فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی آگاهی ندارند


‌مدیر منطقه ویژه اقتصادی ازنا گفت: متاسفانه تولیدکنندگان لرستان از مزیت‌های فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی آگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، شهبازی در اتاق فکر دانشگاه و صنعت با اشاره به برخی مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی همچون معافیت‌های مالیاتی و گمرگی و بازاریابی، افزود: متاسفانه تولیدکنندگان لرستان از مزیت‌های فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی آگاهی ندارند، از این‌رو ضرورت دارد که این شناخت در بین تولیدکنندگان استان ایجاد شود.

وی پیشنهاد داد: صنایع تولیدی استان برای استفاده از مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی بخشی از فعالیت خود را که معافیت‌های مالیاتی شامل حال آنها می‌شود، به عنوان نمونه به منطقه ویژه اقتصادی ازنا منتقل کنند و مابقی فعالیت‌ها را در محل اصلی تولید خود انجام دهند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی ازنا تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا صنایعی وجود دارند که در آستانه ورشکستگی و فروش قرار داشته‌اند، اما به دلیل بهره‌مند شدن از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و مزیت بازاریابی با ورود به این منطقه نه تنها از خطر ورشکستی رها شده‌اند، بلکه در حال حاضر به‌صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند و صادرات نیز دارند.

شهبازی اضافه کرد: یکی از نقاط مثبت مناطق ویژه اقتصادی این است که سرمایه‌گذار ابتدا باید نیاز بازار را بررسی کرده و سپس اقدام به احداث واحد تولیدی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد هم جزو مناطق ویژه اقتصادی کشور است، اما هنوز مشخص نیست که در چه سالی به بهره‌برداری می‌رسد تا استان از مزیت‌های قانونی این مناطق بهره‌مند شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی