سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سندرز: باید به جدی ترین شکل ممکن به سوی عادی شدن روابط با ایران برویم / هیلاری: روز اجرای توافق، روزی خوب در روابط تهران - واشنگتن بود؛ این روزها باید بیشتر شود


مناظره نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری در مورد ایران؛

هیلاری کلینتون و برنی سندرز، نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، در تازه‌ترین مناظره خود، به «اجرایی شدن توافق اتمی» و آینده احتمالی روابط میان ایران و آمریکا پرداختند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیلاری کلینتون و برنی سندرز، نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، در تازه‌ترین مناظره خود، به «اجرایی شدن توافق اتمی» و آینده احتمالی روابط میان ایران و آمریکا پرداختند.

به گزارش «انتخاب»، تازه‌ترین مناظره نامزدهای دمکرات، ۲۷ دی ماه، یک روز پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام متشرک وآزادی شهروندان آمریکایی در ایران، برگزار شد. این درحالی بود که دو نامزد بر سر چگونگی و زمان احتمالی آغاز روابط دیپلماتیک با یکدیگر اختلافاتی داشتند.

برنی سندرز عادی‌شدن روابط آمریکا و کوبا را به عنوان نمونه‌ای از آنچه ممکن است در روابط واشینگتن و تهران پیش آید، مطرح کرده، هیلاری کلینتون اما در این مورد با احتیاط بیشتری سخن گفته است.

سندرز گفت: «فکر می‌کنم باید به جدی‌ترین شکل ممکن به سوی عادی کردن روابط با ایران برویم؛ با وجود درک این موضوع که ما مخالف رفتار ایران در بسیاری موارد هستیم».

او افزوده است دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا، بدون آنکه دو کشور به ورطه جنگ سقوط کنند، «گامی مثبت» است.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در دوره اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما، از تلاش‌های خود برای وضع تحریم‌ها علیه ایران سخن گفته است؛ تحریم‌هایی که از منظر این دیپلمات پیشین، تهران را به میز مذاکره آورد.

هیلاری کلینتون گفت: «آنها (ایران) همچنان آنچه که برای توافق (بر سر برنامه جامع اقدام مشترک) لازم است را انجام می‌دهند. ولی به نظر من باید با دقت آنها را زیر نظر داشت».

کلینتون با اشاره به سال‌های قطع روابط و تنش‌ها میان دو کشور افزوده است: «یک روز خوب طی ۳۶ سال گذشته داشتیم، و من فکر می‌کنم قبل از آنکه خیلی سریع حرکت کنیم، قبل از آنکه روابط خود را عادی‌تر کنیم، لازم است روزهای خوب بیشتری داشته باشیم».

وزیر خارجه پیشین آمریکا تصریح کرده است: «ما باید مطمئن باشیم که آنها توافق [اتمی] را به درستی اجرا خواهند کرد، و تازه باید حواسمان به بسیاری دیگر از رفتارهای ناشایست آنها در منطقه باشد».

خانم کلینتون پیشتر نیز بارها تردیدهای خود را در مورد اجرای کامل توافق اتمی توسط ایران بیان و تاکید کرده بود، باید از نزدیک مراقب اجرای آن بود. با این حال او از حامیان مذاکرات و توافق شکل‌گرفته به شمار می‌رود.

برنی سندرز اما خود را هوادار روابط بیشتر با کشورهایی مانند ایران و روسیه معرفی کرده است. او در مناظره‌ای در نوامبر سال گذشته گفته بود «وقتی روسیه، ایران، عربستان سعودی، اروپای غربی را به عنوان متحد در جنگ علیه داعش داشته باشی، داعش را نابود خواهیم کرد».


ویدیو مرتبط :
روابط ایران و ترکیه ممکن است آسیب ببیند