‌ایجاد ظرفیت‌های تولید و اشتغال زایی، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است


‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ایجاد ظرفیت‌های تولید و اشتغال زایی، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر مشارکت بخش خصوصی و دولتی می‌تواند کارساز باشد.

احمد ذاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به شعار امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می‌یابد که بخش خصوصی و دولتی با مشارکت یکدیگر، ظرفیت‌های لازم را ایجاد نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: رفع بروکراسی‌ها و موانع اقتصادی اولین گام در راستای ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی در تولید و اشتغال زایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ذاکری خاطرنشان کرد:یکی از شاخصه های مهم توسعه اقتصادی، تکیه بر توان و تولید داخلی است در این زمینه اگر بتوان کیفیت تولیدات، توان صنعتی و تولیدی خود را ارتقاء بخشیم قطعا اقتصاد مقاومتی نیز امکان پذیر است.

وی بیان کرد: اشتغال زایی نیز از مولفه‌های مهمی است که می تواند مسیر را در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی، هموار سازد.

وی عنوان کرد: همچنین باید به بخش خصوصی برای حضور در صنعت و تولید و کارآفرینی بها داد و با رفع موانع و همراهی در جهت اخذ مجوزهای لازم به جذب سرمایه گذاران توانمند پرداخت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ارائه تسهیلات مناسب را از دیگر شاخصه‌های مهم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهارکرد: تسهیلات با سود کم، پشتوانه خوبی در جهت توسعه ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی است و در این راه می‌توان با حمایت‌های مالی از ایده‌های اقتصادی و تولید و به ویژه صادرات در این امر موفقیت‌های لازم را به دست آورد.

وی گفت: صادرات محور مهمی در توسعه اقتصادی است و می‌توان در جهت تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی، صادرات را توسعه داد و بازارهای جهانی را تصرف کرد و در سطح بین الملل با تاکید بر کیفیت برتر حضور یافت.

ذاکری در پایان یاد آور شد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن در عرصه‌های اقتصادی نیست، بلکه بدان معناست که از نظر اقتصادی به رشد و پویایی لازم دست یابیم تا وابسته به کشورهای بیگانه و ابرقدرت‌های جهانی نباشیم و هیچ تحریمی کارساز نباشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی