مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مهران امروز قدمگاه زوار امام حسین (ع) است


به گزارش شیعه آنلاین ، شهرستان مرزی مهران در آستانه اربعین چهره دیگری به خود گرفته است، چهره‌ای که از فراهم شدن امکانات ارگان‌های دولتی تا موکب‌های مردمی نشان از آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زوار دارد.

بله امروز با بسیج شدن همه ارگان‌های دولتی، مردم این شهرستان مرزی خودجوش برای خدمت به زوار وارد میدان شده اند تا به زوار ارائه خدمت کنند.

امروز در مرز مهران علاوه بر شهروندان این شهرستان مرزی، خیلی افراد که در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند از استان‌های همجوار، خود را به مرز مهران رسانند تا توانسته باشند در این رویداد بزرگ ملی و حتی جهانی اقداماتی در راستای خدمات‌رسانی به زوار کرده باشند.

در پایانه مرزی مهران علاوه بر شهرداری تهران عده‌ای از خیرین شهرستان مهران و استان‌های هم‌جوار با تعداد ۱۰ موکب به‌صورت خودجوش اقدام به توزیع غذای گرم می‌کنند که این شرایط باعث شده زوار برای تهیه غذا دچار مشکل نشوند.

تعدادی از زائران  از خدمات ارائه‌شده در پایانه مرزی مهران ابراز رضایت کردند. زائران امروز که بیشتر از استان‌های خراسان رضوی، تبریز و تهران بودند، اعلام کردند در فاصله‌ ۱۱ کیلومتری پایانه مرزی تا پل زائر، امکانات مختلف چون مواد غذایی، محل اسکان و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌شده است.

آماده خدمات شایسته به زوار هستیم

یکی از شهروندان مهرانی در گفتگو با خبرنگار می‌گوید: امروز حضور زوار در شهرستان مهران فرصت بسیار مناسبی برای خدمت‌رسانی به آن‌ها است.

سجاد رضایی می‌افزاید: با توجه به اینکه سال گذشته شهرستان مهران ظرفیت لازم در بحث خدمات‌دهی به زوار را نداشت برای امسال ما تلاش کردیم با امکانات و تهیه نیازمندهایی لازم از طریق مردم خدمت شایسته‌ای به زوار ارائه دهیم.

این شهروند مهرانی ادامه می‌دهد: خوشبختانه امنیت پایدار در مرز مهران باعث شده زوار به‌راحتی در ایمنی کامل مرز تردد کنند.

مهران امروز قدمگاه زوار امام حسین (ع) است

یکی دیگر از شهروندان مهران  از حس و حال این روزهای مهران می‌گوید و معتقد است حضور زائران در شهرستان مهران فرصت مناسبی برای شرایط توسعه مهران است.

نظر مظلومی می‌افزاید: مرز مهران تا دیروز قدمگاه شهیدان بود و امروز قدمگاه زوار امام حسین (ع) است.

این شهروند مهرانی گفت: مردم مهران در تلاش هستند که بتوانند خدمات مطلوب به زوار ارائه دهند چرا که حضور این زوار نشان از همبستگی ملی در مناسبت‌های مختلف به‌خصوص اربعین دارد و این حرکت و راهپیمایی اربعین نشان از وحدت و همدلی همه مردم مسلمان است.

خدمات به زائران کمتر از عبادت نیست

یکی از خیرین در مرز مهران نیز در گفتگو با خبرنگار می‌گوید: امروز خدمت به زائران عبادت است و با توجه به اینکه سال گذشته حجم زیادی از مردم، مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند، مشکلاتی در بحث غذا به وجود آمد که امسال با برنامه‌ریزی که شده، شرایط لازم برای توزیع غذای گرم بین زوار را فراهم است.

این خیّر که نخواست نامش فاش شود، گفت: امروز شرایط در مرز مهران به گونه ای است که باید غذای گرم بین زوار توزیع شود و در چند روز گذشته تا کنون در پایانه مرزی مهران بیش از سه هزار غذای گرم بین زوار توزیع کرده‌ام.

وی می‌گوید: با توجه به اینکه زیرساخت‌های شهر مهران به‌صورت کلی تکمیل‌نشده، فراهم شدن غذا یکی از ضروریات است که خوشبختانه توفیقی حاصل شد که امسال بتوانم به زوار ارائه خدمت کنم.

امکانات در عراق زیاد فراهم نبود

یکی از شهروندان که در حال بازگشت از زیارت بود از امکانات عراق گفت و بیان کرد: متأسفانه امکانات در عراق زیاد فراهم نیست.

بهمن ندیمی گفت: حدود هشت روز در عراق بودم ولی امکانات رفاهی برای تردد زوار به‌صورت کافی فراهم نکرده بودند.

این شهروند زنجانی می‌گوید: متأسفانه حدود دو کیلومتر تا مرز ایران پیاده آمدم که این شرایط برای افراد مسن بسیار سخت است.

هرچه به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم فعالیت موکب‌های مردمی و دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان مهران و به‌ویژه ورودی این شهر تا پایانه مرزی بیشتر می‌شود.

تاکنون حدود ۳۰ موکب در ورودی شهر مهران تا پایانه مرزی در حال فعالیت هستند و بیشتر این موکب‌ها از سوی خیرین سراسر شهرستان مهران دایر شده‌اند تا با توزیع مواد غذایی ازجمله آب‌معدنی، چای ، شیرینی و خرما از زائران حسینی پذیرایی کنند.

شهرستان مهران یکی از مهم‌ترین کانون‌های تردد زائران حسینی به کشور عراق است و فعالیت این موکب‌ها یک هفته مانده به اربعین به‌طورجدی افزایش می‌یابد.

از چند روز گذشته حجم ترددها در پایانه مرزی مهران افزایش‌یافته است و با توجه به افزایش ترددها سالن پایانه‌ مرزی مهران شلوغ‌ترین روزها و شب‌های خود را تجربه می‌کند و حدود ۶۰ گیت در ورودی و خروجی این پایانه برای تردد زائران فعال‌شده است.

روزانه ۴۰ هزار نفر از مرز مهران برای اربعین تردد دارند

فرماندار شهرستان مهران هم در گفتگو با خبرنگار می‌گوید: در ۱۰ روز گذشته روزانه بین ۱۰ تا ۴۰ هزار نفر از این پایانه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تردد کرده‌اند که هرچه به اربعین حسینی نزدیک‌تر می شویم حجم ترددها هم افزایش می‌یابد.

مراد ناصری می‌افزاید: ساماندهی و کار خدمات‌رسانی به زائران در مقایسه با اربعین سال گذشته مناسب‌تر است و زائران از ارائه‌ خدمات‌دهی رضایت دارند.

وی ادامه می‌دهد: دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری منطقه پنج تهران، سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام، نیروهای نظامی و انتظامی و البته مردم مرزدار شهرستان مهران در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

فرماندار مهران می‌گوید: از اواخر هفته گذشته تاکنون هرروز به‌طور متوسط حدود ۴۰ هزار نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران عازم شهرهای مذهبی کشور عراق برای شرکت در آیین‌های اربعین حسینی شدند.

مردم مهران و مردم ایلام باکمال اشتیاق در خدمت زائران اربعین حسینی (ع) هستند

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز بابیان اینکه مردم مهران و مردم ایلام باکمال اشتیاق در خدمت زائران اربعین حسینی (ع) هستند، گفت: ظرفیت خدمات‌رسانی در مرز مهران کمتر از دیگر مناطق نیست و اینکه برخی‌ها در رسانه‌های گروهی این خدمات را به‌خوبی و به‌درستی منعکس نمی‌کنند و حتی در مواردی به‌ناحق مشکلاتی را مطرح می‌کنند اصلاً صحت ندارد و به‌طور مستمر مسئولان استانی پیگیر خدمات‌رسانی به زائران عزیز هستند.

وی گفت: هنوز ۵۰ هزار ظرفیت خالی برای اسکان داریم و خانه‌های مردم نیز به روی زائران باز است و ازلحاظ تأمین غذا نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و هم‌ظرفیت پارکینگ زیاد است و هم‌گروه‌های مردمی زیادی در قالب موکب‌ها مشغول خدمات‌رسانی به این عزیزان هستند.


ویدیو مرتبط :
هلابیکم یا زوار - ماساژ زوار اربعین امام حسین - 2014