سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان ملل: نباید برای دور جدید مذاکرات یمن عجله کرد، اعتمادسازی نیاز است


فرستاده سازمان ملل به یمن تأکید کرد که باید پیش از آغاز دور جدید مذاکرات طرف‌های یمنی در ژنو، برای توقف درگیری‌ها و اعتمادسازی متقابل میان دو طرف تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: ما در برگزاری دور گذشته مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ژنو عجله کردیم و این مسئله موجب اشتباهاتی شد برای همین نمی‌خواهیم در برگزاری دور بعدی مذاکرات عجله کنیم. دور بعدی مذاکرات باید طی چند روز آینده برگزار شود اما باید متفاوت با مذاکرات قبل باشد.

وی افزود: پیش از ورود به دور جدید مذاکرات باید برای توقف درگیری‌ها و اعتمادسازی متقابل میان طرف‌های یمنی از طریق آزادی ربوده شدگان، توقف اقدامات تحریک آمیز در مرزهای عربستان و توقف تحریک در رسانه‌ها تلاش کرد.

الشیخ احمد اعلام کرد که انصارالله به وی وعده داده که محمود الصبیحی، وزیر دفاع دولت مستعفی یمن، ناصر هادی، برادر عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و فیصل رجب یکی از رهبران نظامی وابسته به هادی را آزاد کند.

وی همچنین به اوضاع در استان تعز پرداخت و گفت که تیمی از سازمان ملل برای بازدید از این استان وارد یمن شده است و هماهنگ کننده انسانی تمامی نکات را درباره اوضاع واقعی شهر تعز یادداشت کرده و آن را ارسال خواهد کرد تا کمک‌های انسانی به این استان وارد شود.

الشیخ احمد گفت: ما نمی‌توانیم تعداد ربوده شدگان را مشخص کنیم. برخی کشورها می‌گویند که اتباعشان در یمن ربوده شده‌اند. در یمن نیز هزاران شهروند این کشور ربوده شده‌اند.

فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که به محض رسیدن به صنعاء مهم‌ترین مسئله‌ای که مدنظرش بوده و آن را مطرح کرده است مسئله آزادی ربوده شدگان بوده است به ویژه آن کسانی که رابطه‌ای با سیاست نداشته و بی دلیل ربوده شده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
استقبال مشروط یمن از مذاکرات سازمان ملل