سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از سفر تبلیغاتی کوجیما به دور دنیا تا تاخیر مردگان متحرک و خیزش دوباره ی فِرِدی!


از سفر تبلیغاتی کوجیما به دور دنیا تا تاخیر مردگان متحرک و خیزش دوباره ی فِرِدی!مجله سخت افزار/ در مطلب پیش رو قصد داریم به بازتاب دادن اخبار متفاوتی از دنیای بازی های کامپیوتری در قالب سه بخش مجزا بپردازیم. پس اگر جزو علاقمندان بخش های مختلف از دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می روید ، پیشنهاد می کنیم که حتماً در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

در بخش نخست این مطلب بد نیست به سراغ کارگردان صاحب سبک ژاپنی یعنی آقای هیدئو کوجیما برویم و از فعالیت های اخیر او در دنیای بازی های کامپیوتری سر در بیاوریم. هر چقدر که پس از بالا گرفتن اختلافات کوجیما با سران کونامی او به فردی کم سر و صدا و کم خبر در رسانه ها تبدیل شده بود (به دلیل چنبره ی شرکت کونامی و وکلای این شرکت به دور گردن کوجیما!) ، اکنون این کارگردان خوش ذوق ژاپنی در حال جبران مافات به سر می برد و حداقل ماهی یک بار در صدر اخبار دنیای بازی های کامپیوتری قرار می گیرد.

به نظر می رسد که آقای کوجیما به تازگی هوس سفر به دور دنیا را در سر می پروراند و تصمیم دارد به جای هشتاد روز ، دور دنیا را تنها طی ده روز بگردد ! البته او در جریان سفر جدید خود به دور دنیا تنها نیست و در این میان یکی از بازی سازان صاحب نام فعال در شرکت سونی یعنی مارک سرنی ( که از اعضای اصلی بخش بازی های کامپیوتری شرکت سونی محسوب می شود ) نیز او را در این سفر همراهی خواهد کرد (آقای سرنی در امر تولید آثار انحصاری فراوانی از سونی نظیر سری بازی های رچت و کلنک دخالت داشته و در جریان ساخت بازی انحصاری کنسول PS4 یعنی Knack نیز در قامت کارگردان ظاهر شده است).

جالب این جاست که دلیل اصلی این سفر ، جستجو برای یافتن تکنولوژی های نوین عنوان شده است! گویی که تکنولوژی های نوین جهان به سان قاره ی امریکا (شمالی و جنوبی) از نظر مردم دنیا پنهان مانده اند و این دو بازی ساز صاحب نام با سفر ده روزه ی خود به دور دنیا می روند تا در قامت کریستف کلمب ظاهر شده و آن ها را به یکباره کشف نمایند! (ای کاش سر و کله ی ادیسون پیدا می شد و به جای کشف جریان برق اینترنت را اختراع می کرد تا آقای کوجیما و سرنی این همه به درد سر نیافتند!) به هر حال با گذر از دلیل بسیار عجیبی که برای رهسپار شدن به این سفر ده روزه عنوان شده است ، به نظر می رسد که این سفر دور دنیا بیش از هر چیز جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تا کنجکاوی ها برای آگاهی یافتن از زیر و بم بازی جدید هیدئو کوجیما که در طی همکاری با شرکت سونی ساخته خواهد شد فزونی یابد. گفتنی است که این بازی (که هنوز هیچ گونه اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست) نخستین بازی کامپیوتری ساخته شده به دست هیدئو کوجیما پس از استقلال استودیوی شخصی او یعنی کوجیما پروداکشنز از شرکت کونامی محسوب می شود و قرار است علاوه بر کنسول PS4 ( و پس از سر آمدن انحصار زمانی آن ) بر روی پلتفرم PC نیز عرضه شود.

معمولاً پس از تزریق منابع مالی کلان به شرکت ها یا استودیو های بازی سازی ، روند تولید بازی های جدید آن ها با سرعت بیشتری همراه می شود و هواداران این دسته از بازی سازان می توانند زود تر از موعد مقرر با آثار جدید ساخته شده به دست آن ها ملاقات نمایند. اما به نظر می رسد که این امر در رابطه با شرکت Starbreeze به شکل کاملاً معکوس مصداق یافته است و تزریق مبلغ 40 میلیون دلار توسط شرکت کره ای Smile Gate به این شرکت موجب شده تا فرآیند عرضه شدن جدید ترین اثری که شرکت Starbreeze وظیفه ی انتشار آن را بر عهده دارد تا انتهای سال 2017 میلادی به تعویق بیافتد.

در واقع این بازی نسخه ی جدیدی از The Walking Dead محسوب می شود که (بر اساس اطلاعات موجود) اثری مشابه با سریDead Island است و به دست سازندگان سری پر سر و صدای Payday یعنی اعضای استودیو Overkill ساخته خواهد شد. دلیل تاخیر در امر انتشار این بازی همکاری دو جانبه ای عنوان شده که قرار است از این پس میان دو شرکت Starbreeze و شرکت کره ای Smile Gate برقرار گردد. به این ترتیب که این شرکت کره ای از این پس وظیفه ی توزیع بازی های Starbreeze را در آسیا بر عهده خواهد گرفت و شرکت Starbreeze نیز دقیقاً همین کار را برای همتای کره ای خود انجام خواهد داد. در واقع همین دلیل یعنی تلاش برای هم زمانی فر آیند انتشار بازی The Walking Dead در بازار غرب (امریکا و اروپا) و بازار آسیا موجب تاخیر در زمان عرضه ی این بازی به بازار شده است. البته تزریق 40 میلیون دلار ناقابل از سوی این شرکت کره ای به شرکت Starbreeze در طی همکاری دو جانبه ی مذکور به هیچ وجه امر عجیب و غریبی جلوه نمی کند.

چرا که شرکت کره ای Smile Gate به موجب عرضه ی تازه ترین اثر خود به بازار جهانی یعنی بازی Cross Fire (که یک شوتر اول شخص با تمرکز بر بخش چند نفره و آنلاین محسوب می شود) توانسته رقم شگفت آور 1.3 میلیارد دلار عایدی کسب کند و صرف کردن 40 میلیون دلار از این پول برای مطرح ساختن هر چه بیشتر نام خود در بازار غرب ، سرمایه گذاری آینده نگرانه و بسیار پر سودی محسوب می شود. با این حساب کاملاً مشخص به نظر می رسد که چرا کشور کره ی جنوبی را بهشت گیمر های آنلاین خطاب می کنند!

پس از اعلام تاخیر انتشار بازی The Walking Dead و آشنایی با یکی از ثروتمند ترین شرکت های بازی سازی حاضر در آسیای جنوب شرقی ، بد نیست سراغی هم از پدیده ی بی چون و چرای سال 2015 میلادی در دنیای بازی های کامپیوتری یعنی بازی Five Night at Freddy's بگیریم. اثری نو آورانه و جالب توجه که در قالب چند اپیزود پی در پی توانست ره صد ساله را یک شبه بپیماید و به یک Angry Birds جدید در دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شود. سوای فیلم سینمایی جدید و کتابی که قرار است به زودی بر اساس دنیای موجود در این بازی کامپیوتری پر سر و صدا ساخته و نوشته شوند ، علاقمندان نسخه های سریالی بازی Five Night at Freddy's هم اکنون می توانند نسخه ی جانبی این بازی با نام Five Night at Freddy's World را بر روی پلتفرم PC تجربه نمایند.

ضمن این که علاقمندان دو نسخه ی iOS و اندروید این بازی نیز می توانند در طی یکی دو هفته ی آینده با اثر محبوب خود دیدار نمایند. جالب این جاست که این بازی جدید حدود یک ماه زود تر از موعد مقرر منتشر شده و تمامی علاقمندان خود را غافلگیر کرده است. گفتنی است که بازی Five Night at Freddy's World بر خلاف نسخه های پیشین این مجموعه (نسخه های اپیزودیک چهار گانه) سبک و سیاقی ترسناک ندارد و اثری در سبک نقش آفرینی محسوب می شود. در واقع ساختار گیم پلی این بازی بسیار به بازی Angry Birds Epic شباهت دارد که جای پرنده ها و خوک های موجود در اثر مذکور را این بار دار و دسته ی فردی و شخصیت های حاضر در دنیای Five Night at Freddy's (یعنی همان عروسک های خون خوار و خبیث!) گرفته اند که از تنوع کمی و کیفی بسیار زیاد و قابل توجهی هم برخوردارند.

به هر حال به نظر می رسد که خالق دنیای جالب توجه فردی یعنی آقای اسکات کَوثِن قصد دارد پا جای پای خالقان فنلاندی سری Angry Birds بگذارد و در یک چشم بر هم زدن دار و دسته ی فِرِدی را تبدیل به پر مخاطب ترین و پر هوادار ترین مخلوقات حال حاضر دنیای بازی های کامپیوتری نماید. بنا بر این هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک خبر ساخته شدن پارک تفریحی فِردی را با تمی ترسناک در یکی از شهر های پر جمعیت جهان شاهد باشیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
سفر دور دنیا