سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وقوع دو زلزله پیاپی در شیلی


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، سرویس زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که سحرگاه امروز دو زلزله به قدرت 5.8 و 6.8 ریشتر شمال و مرکز شیلی را به لرزه درآورده است.

براساس اعلام مقامات محلی هیچ یک از این دو زلزله شرایط لازم برای به وجود آوردن سونامی در سواحل شیلی را به همراه نداشته است.

شدت این دو زلزله به حدی بوده که لرزش‌های ناشی از آن در 5 استان کشور آرژانتین نیز احساس شده است؛ هنوز از تعداد قربانیان و میزان خسارات وارد شده اطلاعی در دست نیست.

شیلی یکی از زلزله‌خیزترین مناطق جهان محسوب می‌شود و زلزله جنوب این کشور در سال 1960 (1339) که با قدرت 9.6 ریشتر به وقوع پیوست، بزرگترین زلزله ثبت شده در تاریخ زندگی بشر است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لحضه وقوع زلزله 6 ریشتری آذربایجان شرقی (زلزله دوم)