علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مریم میرزاخانی نخستین زن عضو آکادمی ملی علوم امریکا شد


 مریم میرزاخانی نخستین زن عضو آکادمی ملی علوم امریکا شد خبرگزاری دانشجو/ مریم میرزاخانی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین زن عضو آکادمی ملی علوم امریکا انتخاب شد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مریم میرزاخانی، استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد، اخیرا به عنوان عضو آکادمی ملی علوم امریکا انتخاب شده است.

اعضای جدید این آکادمی که عضویت در آن یکی از بزرگترین افتخارات برای دانشمندان در ایالات متحده به شمار می‌رود، توسط اعضای فعلی آن و بر مبنای دستاوردهای برجسته و پیوسته در تحقیقات بدیع انتخاب می‌شوند. این اعضا به عنوان مشاور ملی در علوم، مهندسی و پزشکی شناخته می شوند. اعضای سابق این آکادمی دانشمندانی از جمله آلبرت انیشتین، توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل هستند.

میرزاخانی یکی از 84 عضو جدید و 21 عضو پیوسته خارجی است که در سال جاری برای عضویت در این سازمان غیر انتفاعی انتخاب شده است. وی در ماه آوریل سال آینده در واشنگتن به طور رسمی معرفی می‌شود.

مریم میرزاخانی ریاضی‌دان و استاد ایرانی دانشگاه استنفورد، آمریکا است. میرزاخانی در 31 سالگی و در دانشگاه استنفورد به عالی‌ترین جایگاه دانشگاهی، مقام استادی، رسید. و در سال 2014، برنده مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است.
میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال‌های 1994 (هنگ‌کنگ) و 1995 (کانادا) شد و در این سال به عنوان نخستین دانش‌آموز ایرانی حائز نمره کامل شد. وی نخستین دختری بود که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافت و نخستین دختری بود که در المپیاد ریاضی ایران طلا گرفت.
میرزاخانی در سال 1999 کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای خود را در سال 2004 از دانشگاه هاروارد به سرپرستی کورتیس مک‌مولن از برندگان مدال فیلدز دریافت کرد.






منبع: خبرگزاری دانشجو


ویدیو مرتبط :
مریم میرزاخانی اولین زن برنده ی مدال فیدلز