دو جایزه جشنواره اسپانیا برای فیلم مستند «با خدا می‌رقصم»


دو جایزه جشنواره اسپانیا برای فیلم مستند «با خدا می‌رقصم»

فارس/ فیلم «باخدا می‌رقصم» ساخته هوشنگ هوشنگ میرزایی در پی حضورهای موفقیت آمیزش توانست در دهمین جشنواره بین المللی میراداس داک اسپانیا جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران و جایزه شبکه تلویزیونی پلاس را بخود اختصاص دهد.
این جشنواره از جشنواره های معتبر فیلم مستند جهان است که تنها 65 فیلم را از بین 2700 اثر مستند ارسالی به این جشنواره را برای بخش مسابقه برگزیده و دارای کارگاههای تخصصی و بازار فیلم و صندوق حمایت از مستند سازان نیز است. ریاست هیات داوران جشنواره را فیلمساز مطرح اسپانیایی Montxo Armendáriz برعهده داشت.

برنده جوایز اسکار و کن و برلین و سن سباستین و بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهان بوده است. جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران با اهمیت ترین و مهم‌ترین جایزه این جشنواره بوده که به فیلم «باخدا می‌رقصم» از ایران اعطاء شده است.

فیلم «باخدا می‌رقصم» توانسته تاکنون جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره بین المللی یاهورینا بوسنی و هرز و گوین و جایزه بهترین فیلم سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و مستند صربستان را بخود اختصاص بدهد و از طرف انجمن منتقدین و نویسندگان سینمایی کشور نیز کاندید بهترین فیلم مستند شد. همچنین این فیلم در بخش مسابقه فیلمهای مستند آرکی پل جاکارتا انونزی نیز کاندید دریافت جایزه از این جشنواره بود.

فیلم مستند «باخدا می‌رقصم» داستان زندگی پیرمرد کرد نابینای پاوه ای کاک علی بدری ست که با وجودیکه نمی بیند اما سوزن نخ می‌کند و خیاطی می‌کند. او از راه خیاطی امرار معاش می‌کند و از این راه توانسته است باغ زیبایی بخرد و در آن درختان میوه بکارد و به رقص و پایکوبی بپردازد.کاک علی با وجود ناتوانی و معلولیتی که دارد از روحیه سرخوش و زنده‌ای برخوردار است و تمام وجود او سرشار از میل به زندگی است.


ویدیو مرتبط :
با خدا می رقصم - با ما ببینید...