سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناور موج نگار هواشناسی در بوشهر به آب انداخته شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، این شناور (بویه) موج‏نگار هواشناسی با ظرفیت ثبت سرعت و جهت باد، جهت موج دردوره‏های زمانی، برای امنیت و سلامت سفرهای دریایی ملوانان در 25کیلومتری بندردیر در جنوب استان بوشهر استقرار یافته است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهردر این ارتباط گفت: این پروژه با همکاری اداره کل بندر و دریانوری استان برای اندازه‏گیری پارامترهای دریایی، حوادث، امواج، سیل، مسافت دریایی و شناسایی مناطق حادثه خیز راه اندازی شده است.
نادر شفی خدایی افزود: هواشناسی استان بوشهر با توجه به بیش از 900 کیلومتر مرز ساحلی و آبی این استان مسئول پیش بینی های دریایی برای برنامه ریزی های تولیدی و امنیتی است.
وی اضافه کرد: اطلاعات دریایی باید به روز باشد و با نصب این دستگاه در دریا تمام اطلاعات دریایی از قبیل عمق، ارتفاع، موج، سمت باد و انواع دیگر فعالیت دریایی به سایت مستقر در هواشناسی بندردیر انتقال می یابد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، از صیادان، سفاران و دریانوردان خواست در حفظ و نگهداری این بویه نهایت همکاری داشته باشند و پایداری باتری های این دستگاه در صورت نداشتن حادثه برخورد با شی تا سه سال نیازی به شارژ ندارند.
وی اضافه کرد: نقشه های هواشناسی استان بوشهر در این استان تولید می شود و با توجه به شرایط اقلیمی استان دارای اهمیت فراوانی است و هر شش ساعت نقشه ها تولید می شود و با استفاده از آنها توانایی پیش بینی برای یک هفته امکان پذیر است.
فرمانداردیر گفت: بندردیر به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد دریایی، سالانه شاهد حوادث از قبیل غرق شدن شناورهای باری و صیادی در آبراه این بندر است.
حمزه اعتماد افزود: نصب و آب انداختن بویه موج نگار دراین بندر کمک بسیاری در امنیت دریایی، شناسائی مناطق حادثه‏خیز و جلوگیری از بروز مشکلات و خطرات احتمالی برای دریانوردان در استان بوشهر خواهد بود.
بندردیر (dayyer) در فاصله 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد. ک/2
7207/6043 /1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کشتی باشکوه اسکیپ به آب انداخته شد