علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



طرح ۲۳ ميليون يورويي اتحاديه اروپا براي توليد واکسن ايدز تا ۵ سال ديگر


خبرآنلاين/ پس از ۳۰ سال تلاش ناموفق دانشمندان،حالا اتحاديه اروپا بودجه‌اي ۲۳ ميليون دلاري را در اختيار گروهي از دانشمندان از کشورهاي مختلف جهان مي‌گذارد تا براي توليد واکسن ايدز تا سال ۲۰۲۰ تلاش کنند.
آن طور که آمارهاي سازمان بهداشت جهاني نشان مي‌دهد۳۵ ميليون نفر در سراسر جهان به بيماري ايدز مبتلا هستند و سالانه دو ميليون نفر به اين تعداد اضافه مي‌شود.

کميسيون اروپا حالا بودجه‌اي ۲۳ ميليون يورويي را در نظر گرفته تا گروهي متشکل از برجسته‌ترين پژوهشگران واکسيناسيون از ۹ کشور اروپايي و همينطور محققاني از استراليا، کانادا و آمريکا همه انرژي خود را براي کشف واکسن ايدز تا ۵ سال ديگر صرف کنند.
سايت اتحاديه اروپا اعلام کرده که هدف اين گروه که European AIDS Vaccine Initiative ۲۰۲۰ يا EAVI2020 نام گرفته‌اند رساندن واکسن ايدز به مرحله تست انساني تا ۵ سال ديگر است.

رابين شاتوک، استاد کالج سطنتي لندن، که مقر اصلي اين تحقيقات خواهد بود مي‌گويد: «اين پروژه ما را قادر خواهد ساخت که بسيار سريع‌تر به سوي ساخت واکسني موثر قدم برداريم. اين اقدام گروهي از بهترين متخصصان زيست‌شناسي مولکولي، متخصصان سيستم دفاعي بدن، ويروس‌شناسان و پزشکان را گرد هم آورده است تا تخصص لازم براي ساخت سريع واکسن براي ايدز فراهم شود.»

ساخت واکسني موثر براي مقابله با ايدز يکي از بزرگترين‌ چالش‌هاي زيست‌شناسي است. ساخت واکسن «پيشگيري» موثرترين شيوه جلوگيري از گسترش اين بيماري‌ است که در نهايت باعث ريشه‌کن شدن اين بيماري خواهد شد. با وجود سي سال تحقيقات براي ساخت واکسن ايدز بسياري از واکسن‌ها و ايموژن‌هايي که تا به حال در آزمايشگاه‌ها تهيه شده‌اند در مراحل آخر آزمايش با شکست مواجه شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
واکسن زدن به کودکان در اروپا