سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه عربی: برنده آتش بس در سوریه "اسد" است


رسانه عربی: برنده آتش بس در سوریه جماران/ توافق روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه به معنای توقف عملیات نظامی در این کشور نیست بلکه به معنای مدیریت این عملیات در سوریه و آغاز پاک سازی گروه های تروریستی است.

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: اینکه طرف های سوری دو روز پس از آغاز اجرای آتش بس بکدیگر را متهم به نقض توافق ترک مخاصمه کنند و اینکه معارضان سوری تهدید کنند که به شورای امنیت در این زمینه روی می آورند، از امور قابل پیش بینی است اما اینها درجه پایبندی«معقول»هب این توافق را تا کنون را نفی نمی کند.
این توافق ثمره تفاهم «سری»آمریکایی-روسی بود و انتظار می رود که «مدیریت»عملیات نظامی باشد و نه اینکه همه آن را متوقف کند به همین دلیل از چند زاویه به آن می توان نگاه کرد و باید آنها را مدنظر قرار داد:
نخست:آغاز جنگ برای پاک سازی گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و اقدام برای پاک سازی آنها در سریع ترین زمان ممکن.این همان چیزی است که ادامه بمباران هوایی و گلوله باران مناطق و تجمع ها و مواضع این دو گروه تروریستی و توقف حملات در مناطق خارج از اشغال آنها به ویژه منطقه «حلب»که شهر آن توسط ارتش عربی سوریه در محاصره قرار دارد را تفسیر می کند.
دوم:تثبیت دستاوردها و پیروزی های ارتش سوریه با حمایت هوایی هواپیماهای روسیه در منطقه شمال حلب و ریف جنوبی «درعا»و توقف گلوله باران عناصر گروه «جیش الاسلام»که در ریف دمشق پایتخت سوریه متمرکز هستند.
سوم:رسیدن کمک های انسانی از جمله غذا و دارو به مناطق محاصره شده چه مناطق محاصره شده توسط ارتش و چه مناطق محاصره شده توسط گروه های مسلح با نظارت سازمان ملل.
چهارم:بسترسازی برای از سرگیری مذاکرات میان نمایندگان نظام و معارضان در ژنو به منظور توافق بر سر مرحله انتقالی،اختیارات دولت وحدت ملی و ترکیب وزرای آن به منظور مقدمه سازی برای اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی.
هنوز زود است که با قطع و یقین درباره موفقیت توافق«اقدامات نظامی»یا شکست آن سخن گفت زیرا افزایش نقض آن امر بعیدی نیست چون برخی از گروه های مسلح بر این باورند که نظام حاکم بر سوریه برنده بزرگ این توافق است و توانست برای تقویت مواضع سیاسی و نظامی اش با تایید روسی آمریکایی، زمان بیشتری کسب کند.
ادامه گلوله باران مواضع ارتش دموکراتیک سوریه توسط ترکیه در منطقه «اعزاز» که بخش عمده این ارتش را نیروهای«یگان های حمایت مردمی»کُرد شکل می دهند، تاکیدی بر موضع گیری رسمی ترکیه است که «احمد داوود اوغلو»نخست وزیر ترکیه آن را بیان کرد و اعلام کرد که کشورش پایبندی به توافق را نمی پذیرد و این اقدام آنکارا چه بسا نشانه غیرقابل اطمینانی درباره حوادثی باشد که روزهای آینده رخ می دهد.
احتیاط لازم است و نباید غرق در خوش بینی شد زیرا فقط دو روز از این آتش بس گذشته و همه احتمال ها وارد است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جماران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟