سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ویژگی‌های بسیجیان از نگاه وزیر آموزش و پرورش


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دومین همایش دیده بیدار که در سالن حجاب تهران برگزار شد، با بیان اینکه بسیجی بودن فقط به بیان و ظاهر نیست، به تشریح ویژگی‌های بسیجیان پرداخت و گفت: اولین ویژگی بسیجیان، خدا باوری از عمق جان است و آنکه خدا را حاضر و ناظر در تمام لحظات زندگی ببیند نه از کار می‌زند و نه از پست و مقام و بیت‌المال سوءاستفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: یک بسیجی خدا را در تمام ابعاد زندگانی مشاهده می‌کند و در اظهارنظرها، قضاوت‌ها و در جمع‌‌های خصوصی می‌داند که خدا حاضر و ناظر است.

فانی، ویژگی دوم بسیجی را فداکاری دانست و گفت: خود را ندیدن، کار و دیگران را دیدن و در اولویت قرار دادن مردم و امور جامعه، از ویژگی‌های بسیجیان است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در عمل مدیریت موضوعی مطرح است به نام رفتار شهروندی سازمانی ،خاطر نشان کرد: کارمندی که بدون چشمداشت و پاداش فراتر از وظیفه خود تلاش می‌کند دارای رفتار شهروندی سازمانی است و یک بسیجی رفتار شهروندی سازمانی دارد.

وی فرهنگ بسیجی را متدین بودن در تمام عرصه‌ها دانست و اظهار داشت: دین مبنای تفکر بسیجی را تشکیل می‌دهد و اگر در موضوعی موافقت و یا مخالفت می‌کند، سنجه‌‌اش دین است و سنجه‌ بسیجی دین و دین‌باوری و حضور دین در عرصه زندگی شخصی و سازمانی است.

فانی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده است بسیجی سیاسی است اما سیاست‌زده نیست تصریح کرد: سیاسی بودن بسیجی هم مبتنی بر دین است و این موضوع یکی از ملاک‌های ارزشمند برای ارزیابی بسیجی بودن است.

وزیر آموزش و پرورش فرهنگ بسیجی را فرهنگ مهر مقدس دانست و افزود: بسیجیان با دشمنان اسلام و کفار طبق آیه کریمه قرآن به شدت برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیجی باید در محیط کاری خود برترین باشد تا بتواند الگوی دیگران باشد، اظهار داشت: یک بسیجی باید در مدرسه در کسوت معلم، الگو و بهترین، در حوزه کار ستادی، بهترین کارشناس و در حوزه دانشگاه، باسوادترین استاد و اسوه باشد و به گونه‌ای رفتار کند که دیگران با رفتار او جذب دین شوند.

فانی بسیجیان را سنگ زیرین آسیاب برای تحمل انواع فشارها نام نهاد و افزود: بسیجیان باید برای رضای خدا انواع فشارها، کارشکنی‌ها و تهمت‌ها را تحمل کنند و به گفته شهید بهشتی، جاذبه‌اش در حد اعلاء و دافعه‌اش در حد ضرورت باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیجی همیشه آماده جهاد و جانفشانی است، خاطر نشان کرد: عنصر بسیجی شب و روز، اضافه‌کاری و حق مأموریت را نمی‌شناسد و تنها خودش را سرباز انقلاب می‌داند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش امکانات کم و انتظارات بی‌شمار است، تصریح کرد: با وجود فشارها، تهمت‌ها، افتراها و زحمات زیاد باید از این وزارتخانه خداحافظی کرد و باید مانند یک معلم ساده در مدارس مشغول به خدمت شد اما با این نگاه بسیجی و آمادگی برای حضور در خدمت‌رسانی در این سنگر هستیم تا یا ما را کنار بگذارند و یا بگویند که نباشید.

فانی اخلاق مطلوب و نیز بصیرت را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان دانست و افزود: بسیجی‌ها از طعنه و زخم زبان نمی‌رنجند چرا که می‌دانند از ابزارهای دشمن برای از میدان به در بردن افراد، طعنه و مسخره کردن است.

وزیر آموزش و پرورش، ولایت‌مدار بودن را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان دانست و اظهار داشت: بسیج مدرسه عشق است و بسیجیان دانش‌آموزان این مدارس بوده و باید معلمان اساتید این مدارس باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IBL4KU


ویدیو مرتبط :
استیضاح وزیر آموزش و پرورش