سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشجویان قرقیزی اشتیاق فراوانی به یادگیری زبان فارسی دارند


«نورلان بالتلبایف» استاد زبان فارسی و رئیس دانشکده خاورمیانه دانشگاه علوم انسانی قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، با اشاره به شور و شوق دانشجویان قرقیزی در فراگیری زبان فارسی گفت: با گذشت 5 سال از شروع دوره‌های ترمی آموزش زبان فارسی هم اکنون 100 دانشجوی زبان فارسی از دانشکاه‌های کشور فارغ التحصیل شدند.

وی در ادامه گفت: این تعداد علاقمند به زبان فارسی در کشور ما بی‌سابقه است که این موضوع ریشه در ظرفیت بالای زبان و ادب فارسی در جذب مخاطب دارد. زبان فارسی به غیر از از دانشگاه علوم انسانی بیشکک در دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان، در دانشگاه به نام «آرابایوا»، در دانشگاه اسلاوی روسیه و قرقیزستان و همچنین در دانشگاه شهر اوش تدریس می‌شود.

نورلان گفت: در حال حاضر در دانشگاه «علوم انسانی بیشکک» بیش از 27 دانشجو زبان فارسی را تحصیل می‌کنند. 

وی افزود: یکی از دانشگاه‌های پیشتاز قرقیزستان در زمینه تدریس زبان فارسی، دانشکده خاور‌شناسی دانشگاه علوم انسانی بیشکک می‌باشد. این دانشگاه از سال 1995 تا اکنون تعداد زیادی از دانشجویان زبان فارسی را تربیت کرده که بعضی از این دانشجویان به عنوان استاد زبان فارسی در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر کشور مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: در طول این سالیان به طور متوسط سالانه حدود 10 دانشجوی زبان فارسی جذب شده است که برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در شرکت‌های ایرانی مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بعضی از اساتید ایرانی در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده‌اند. اتاق ایران‌شناسی این دانشگاه با همکاری سفارت جمهور اسلامی ایران در بیشکک مجهز به تجهیزات سمعی و بصری آموزشی و 1000 جلد کتاب در زمینه ادبیات فارسی فراهم شده است.

وی در پایان گفت: هر ساله در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سمیناری درخصوص مسایل ایران با حضور اساتید و دانشجویان مذکور برگزار می‌گردد. همچنین سعی می‌شود سالانه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان و برخی نهادهای ایرانی همچون خبرگزاری فارس برای دیدار از ایران و شرکت در دوره‌های آموزش زبان فارسی به تهران اعزام شوند که اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CYLC6Y


ویدیو مرتبط :
سؤالات متداول دانشجویان ایرانی جویای یادگیری زبان