علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد: دیپلماسی فناوری، پیشران اقتصاد دانش‌بنیان


دانش > دانش‌های بنیادی - معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، با حضور در همایش سالانه روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، ضمن حضور در جمع کارگزاران سیاست خارجی کشور، به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دكتر سورنا ستاري معاون علمی و فناوری رییس جمهور، با حضور در همايش سالانه سفرا و روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور كه به تبيين جنبه‌هاي مختلف ديپلماسي اقتصادي دولت اختصاص داشت، ضمن اشاره به برنامه‌‌هاي معاونت علمي و فناوري و بنياد ملي نخبگان در حوزه ديپلماسي فناوري و همكاري در عرصه بين‌المللي، بر آمادگي معاونت و بنياد براي همكاري همه‌جانبه با نمايندگي‌هاي خارج از كشور در راستاي توسعه اقتصاد دانش‌بنيان، تأكيد کرد.

منابع انسانی، ارزشمندترین سرمایه کشورهای خواهان پیشرفت استرییس بنیاد ملی نخبگان، در اين ديدار با تأكيد بر اين‌كه نباید صرفا به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز تکیه کرد، افزود: در حال حاضر، بودجه ايران در مقايسه با ساير كشورهاي توليدكننده نفت، كم‌ترين وابستگي را به درآمد نفت دارد. چراکه در حال حاضر ادبيات اقتصاد جهاني عوض شده و امروزه، كشورهايي كه تنها داراي منابع زيرزميني سرشار هستند، ثروتمند محسوب نمي‌شوند، بلكه ثروت اصلي منابع انساني است كه بحمدالله كشورمان از اين حيث در وضعيت خوبي قرار دارد.

طراحی مدل‌های همکاری مشترک در راستای گسترش تعاملات بین‌المللیستاری به فعاليت‌ها و اقدامات معاونت علمي و فناوري و بنياد ملي نخبگان در راستای گسترش تعامل‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در دو سال اخير، معاونت علمی و بنياد ملی نخبگان، ابزارهاي گوناگونی براي استفاده از ظرفيت تعاملات خارجي طراحي کرده‌اند كه از حمايت از استارتاپ‌ها و كسب‌وكارهاي جديد، كريدور خدمات صادرات محصولات دانش‏بنیان، پايگاه‌هاي جذب متخصصان ايراني غيرمقيم، نمايشگاه فناوري و نوآوري (اينوتكس) و جايزه پیامبر اعظم مصطفي پرایز از جمله این اقدامات است.رییس هیات امنای صندوق حمایت از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ‌با اشاره به مدل همکاری مشترک ایران و روسيه و ايجاد ظرفيت براي تعامل همه‌‌جانبه در حوزه علم و فناوري با اين كشور، امكان استفاده از اين مدل براي برقراري تعاملات در حوزه علم و فناوري با ساير كشورها امکان‌پذیر دانست.

اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید استدكتر محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه نیز در این نشست با تأكيد بر اهميت اقتصاد دانش‌بنيان به‌عنوان يكي از اولويت‌هاي مهم دولت يازدهم، بر لزوم افزايش سهم همكاري‌در حوزه علمي و فناوري در تعاملات نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور تأكيد کرد. پايان بخش‌برنامه یادشده كه با استقبال و بازخورد مثبت سفرا و اعضاي جلسه مواجه بود، ايراد نظرات و پرسش‌هاي سفراي محترم جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي سنگاپور، لبنان، قبرس، ونزوئلا، ارمنستان، استراليا، نروژ، شيلي، اردن، روسيه، ويتنام، هند، گرجستان، نيجر و تركيه بود كه با بيان توضيحات تكميلي معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری خاتمه يافت.

5454


ویدیو مرتبط :
سفر استانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور