سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهاد فروش فرودگاه ادینبرو به امیر قطر از سوی سروزیر سابق اسكاتلند


به گزارش ایرنا، این منابع از جمله 'اسكاتیش دیلی ركورد' براساس برخی اسناد عنوان كردند فروش فرودگاه ادینبرو در دستور كار سفر الكس سالموند رهبر پیشین حزب ملی اسكاتلند برای دیدار با «حمد بن خلیفه آل ثانی» رهبر پیشین قطر بوده است.
'اسكاتیش دیلی ركورد نوشت: در دستور كار سفر سالموند به قطر تصریح شده بود: هدف از این سفر گسترش همكاری ها میان قطر و اسكاتلند، برجسته ساختن فرصت های تجاری در اسكاتلند، بررسی امكان پرواز مستقیم میان اسكاتلند و دوحه و بررسی امكان فروش فرودگاه ادینبرو می باشد.
با این حال الكس سالموند كه هم اینك سخنگوی روابط خارجی حزب ملی اسكاتلند و عضو مجلس عوام است، مدعی شده كه بحث فروش این فرودگاه را در جریان دیدارش با امیر پیشین قطر مطرح نساخته است.
منابع اسكاتلندی عنوان كردند با توجه به نگرانی ها از وضعیت حقوق بشر در قطر، فروش این فرودگاه می توانست دردسر بزرگی برای الكس سالموند به وجود آورد.
طرح فروش فرودگاه ادینبرو از آنجا صورت گرفت كه شركت انگلیسی BAA - بزرگترین اوپراتور فرودگاه های انگلیس - مجبور شد تا تحت فشار قوانین ضد انحصاری این فرودگاه را واگذار كند.
فرودگاه ادینبرو در نهایت در سال 2012 میلادی به شركت «گلوبال اینفراستراكچر» فروخته شد.
الكس سالموند از سال 2007 تا 2014 میلادی رهبر حزب ملی اسكاتلند و سروزیر این منطقه بود كه كه پس از شكست در همه پرسی استقلال اسكاتلند در سپتامبر سال 2014 میلادی، از سمت هایش استعفا كرد و جایش را به نیكولا استروجن داد.
این خبر در حالی منتشر می شود كه منابع انگلیسی می گویند هفته گذشته قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 10 میلیارد پوند میان نیكولا استروجن سروزیر اسكاتلند و دولت چین منعقد شده است.
اسكاتلند به همراه با انگلیس، ولز و ایرلند شمالی كشور بریتانیا را تشكیل می دهد.
مركز اسكاتلند شهر تاریخی ادینبرو یا 'ادینبورگ' است.
اروپام**4**ن**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد ایجاد و احداث فرودگاه در بندر آستارا