حتی اگر آقا بگویند، به جان مادرم علی دایی را دعوت نمی کنم


سرمربی پیشین تیم ملی گفت: «فریادشیران یک روز آمد و به من گفت که به او گفته اند اگر احساس کنیم دایی باید باشد ما خودمان او را دعوت می کنیم.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مایلی کهن درباره اختلافات میان خود و علی دایی در زمان سرمربیگری اش در تیم ملی اظهار داشت: «دایی الان که خودش مربی شده است بیشتر مسائل را حس می کند. راستش من در مقطع اول هم نمی خواستم سرمربی تیم ملی شوم. مرحله اول مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه بود. با نپال، مالدیو، عمان و سوریه در یک گروه قرار داشتیم. در بازی آخر با سوریه مسابقه داشتیم و تشریفاتی بود. در هر صورتی صعود می کردیم.»

وی ادامه داد: «در آن بازی من یک حس هایی داشتم. از سوی دیگر می خواستم بقیه بچه ها را تست کنم. در آن بازی دایی را نگذاشتم. ما یک بر صفر از سوریه عقب افتادیم. من دقیقه 35 نیمه اول، به فریادشیران گفتم به دایی بگو گرم کند. یک مدت گذشت دیدم بلند نشد. من الان با او دیگر مشکل ندارم و امیدوارم دلخور نشود. به نادر گفتم چرا بلند نشد؟ صالح نیا که مربی بدنساز بود با دایی صحبت کرد. به او گفتم شما بفرمایید بنشینید. به دایی گفتم مگر نگفتم شما بلند شوید؟ گفت: من؟ گفتم نه من. رفت و گرم کرد. چند دقیقه مانده به پایان نیمه اول او را به زمین فرستادم. بازی دو بر دو تمام شد.»

مایلی کهن افزود: «پس از پایان بازی هاشمی طبا و فائقی به رختکن آمدند. من پیروانی را هم نگذاشته بودم. هاشمی طبا به پیروانی گفت شما چرا بازی نکردی؟ مشکلی داشتی؟ پیروانی گفت نمی دانم چرا بازی نکردم. این جرقه ای شد. وقتی هاشمی طبا رفت دایی به زبان آذری با فائقی صحبت کرد. استیلی هم همین کار را کرد. من به فائقی گفتم لطف می کنید از رختکن بیرون بروید. او معاون سازمان بود و تا همین حالا هم می گوید که شما من را از رختکن بیرون کردی. وقتی ایشان رفت من بچه ها را جمع کردم و از آنها تشکر کردم.»

وی ادامه داد: «بعد از آن، سردبیر روزنامه همشهری که با دایی خوب نبود شروع کرد به انتشار تصاویر علی دایی با عکس هایی که سرش شکسته بود. او استقلالی بود و تعصب داشت. او معتقد بود علی دایی به درد نمی خورد و فلان بازیکن استقلال خوب است. گذشته از آن، آنها اکثر تیم های ملی را ارنج می کردند و بازیکن می آوردند.»

مایلی کهن همچنین گفت: «این جو به وجود آمد که دایی مصاحبه کرد و گفت در بازی سوریه به گروسی بی احترامی شده است. من هم وقتی تیم ملی را پس از سه ماه انتخاب می کردم دایی را دعوت نکردم. گفتم تا زمانی که دایی نگوید شرح وظایف ما چیست من او را دعوت نمی کنم. نیازی به عذرخواهی نیست ولی باید حد و حدود طرفین مشخص شود.»

سرمربی اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: «یک بازی دوستانه با امارات در دبی داشتیم. همراه ما یک سری بچه های اطلاعات و حراست آمدند. فریادشیران یک روز آمد و به من گفت که به او گفته اند اگر احساس کنیم دایی باید باشد ما خودمان او را دعوت می کنیم. من برخلاف همیشه آنها را به جلسه فنی دعوت کردم. در جلسه فنی گفتم آقای دایی پا از اصول فوتبال بیرون گذاشته است. او بازیکن است و ما مربی. گفتم اگر دایی به همکارانم زنگ نزند و نگوید اشتباه کرده است، آن زمان مادرم زنده بود و گفتم به جان مادرم او را دعوت نمی کنم حتی اگر آقا بگویند. من نمی گویم برخلاف دستور آقا عمل می کنم. بلکه می گویم آقا این تیم ملی خدمت شما یا علی مدد.»

مایلی کهن افزود: «وقتی از امارات برگشتیم فائقی گفت لامصب دایی را دعوت کن. مصطفوی گفت مگر نمی گویید به شما زنگ نزند؟ به ما زنگ زده است. فائقی گفت بله به فدراسیون زنگ زده است. داریوش خان هم گفت بله درست است. گفتم بنویس! خلاصه داریوش خان نامه ای نوشت که دایی با او تماس گرفته و خواهان بازگشت به تیم ملی شده است. به هر حال دایی که به تیم ملی آمد و خواست عذرخواهی کند گفتم اصلا نیازی نیست و برو تمرین را شروع کن.»

منبع:جام نیوز

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
نباید شیعیان بگویند امام علی(ع)باید بگویند امیرالمومنین