سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خدمات رسانی یک هزار نفر کادر درمانی ایلام به زائران اربعین حسینی


به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علی دل پیشه روز دوشنبه در رابطه با خدمات حوزه سلامت در ایام تردد زائران اظهار کرد: در قالب تیم های فوریت پزشکی در این ایام تعداد 9 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 60 دستگاه آمبولانس سبک در جاده های مواصلاتی و نقاط تردد زائران از نقطه صفر مرزی تا پایان حوزه استحفاظی استان ایلام را تحت پوشش خود قرار می دهند.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان گیت های سلامت در پایانه مرزی مهران در ایام تردد زائران طراحی و به مرحله اجرا درآمده است، افزود: در این گیت ها کارشناسان مبارزه با بیماری ها و پزشکان به غربالگری بیماران عفونی و تب دار می پردازند.
دکتر دل پیشه ادامه داد: اکیپ های بهداشت محیط نیز در روزهای تردد زائران اربعین حسینی با وظایفی شامل سرکشی از اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی و نمونه گیری و کلرسنجی آب آشامیدنی سطح شهر مهران استقرار می یابند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام اینکه گروه های مراقبت سندرمیک در مرکز قرنطینه مهران مستقر شده اند، تاکید کرد: در نقطه صفر مرزی 2 درمانگاه سرپایی شبانه روزی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شهرداری تهران راه اندازی شده است.
وی گفت: همچنین 2 بیمارستان صحرایی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل پایانه مرزی راه اندازی شده و بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران نیز با امکانات تخصصی و نیروی انسانی مجرب آماده امدادرسانی به زائران است ضمن اینکه بیمارستان های امام خمینی(ره) ایلام و امام علی(ع) سرابله نیز برای خدمات دهی به زائران در حال آماده باش هستند.
دکتر دل پیشه یادآور شد: در این روزها همچنین مراقبت های خاص از اقشار خاص شامل سالمندان، مادران باردار و کودکان زیر 5 پنج سال توسط گروه بهداشت خانواده به عمل می آید و آموزش های مربوط به بهداشت فردی و گروهی برای مقابله با بیماری های واگیر خصوصاً وبا در اختیار زائران قرار می گیرد.
مرز بین المللی مهران مرز کانون اصلی تردد زائر و صادرات کالا ایرانی به کشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می کنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش بینی می شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.
7172/9002/6034

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خدمت رسانی پرسنل اورژانس 115به زائران اربعین حسینی