سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آینده پررونق در انتظار اینترنت اشیاء


گارتنر پیش‌بینی می‌کند که بازار اینترنت اشیاء در سال‌های آتی، رشد غیرقابل تصوری را تجربه خواهد کرد.

افتانا/ اینترنت اشیاء یا همان IoT (Internet of Things) علاوه بر مصرف‌کنندگان و کاربران معمولی، نگاه مثبت سازمان‌ها را نیز به خود جلب خواهد کرد و مدیران شرکت‌‎ها بودجه بیشتری به این حوزه اختصاص خواهند داد.

گارتنر در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۶ تعداد ابزار و دستگاه‌های مربوط به IoT به ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که این رقم نسبت به سال جاری ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد. گارتنر این رقم را در سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده است.

گزارش گارتنر تأیید دیگری بر نظرات آن دسته از تحلیل‌گرانی است که معتقدند اهمیت و اثرگذاری اینترنت اشیاء در حال افزایش است و این امر، تغییر نگاه شرکت‌‎ها و سازمان‌های بزرگ به مقوله فناوری اطلاعات را به دنبال دارد.

در سطح سازمانی، گارتنر اشیاء متصل به اینترنت را به دو دسته تقسیم کرده است: دسته اول، دیوایس‌های عمومی یا میان‌صنعتی (cross-industry) است که در صنایع مختلف به‌کار می‌رود.

دسته دوم را اصطلاحاً دستگاه‌های خاص عمودی (vertical-specific) می‌نامند که در برخی صنایع ویژه یافت می‌شود؛ از جمله تجهیزات تخصصی مورد استفاده در اتاق عمل بیمارستان‌ها و دستگاه‌های ردیابی در کشتی‌های کانتینری و هواپیماها. در هر دو دسته ما با رشد غیرقابل تصور رو‌به‌رو خواهیم بود.

گارتنر معتقد است در بازار مصرفی، ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام و نیز لوازم خانگی پرمصرف از قبیل خودروهای متصل و یخچال، محبوب‌ترین ابزارهای متصل به اینترنت خواهد بود. IDC نیز در گزارشی که اوایل سال جاری منتشر کرده بود، ارزش بازار اینترنت اشیاء راذدر سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۶۵۶ بیلیارد دلار دانسته و آن را برای سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱.۷ تریلیون دلار تخمین زده بود.


ویدیو مرتبط :
اینترنت اشیاء