خاطرات 37 هزار رزمنده یزدی جمع‌آوری می‌شود


معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان یزد گفت:‌ در قالب طرح «السابقون» خاطرات 37 هزار رزمنده این استان جمع‌آوری خواهد شد.

علی شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا با اعلام این خبر توضیح داد: استان یزد حدود 40 هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس با حضورشان در جبهه از اسلام و میهن دفاع کرده‌اند. بخشی از خاطرات این رزمندگان در قالب طرح السابقون جمع‌آوری شده است و 37 هزار رزمنده دیگر نیز تاریخ شفاهی خود را بیان خواهند کرد و ما آن‌ها را ثبت و جمع‌آوری خواهیم کرد.

وی افزود: در نظر داریم تا پایان سال حدود 20 کتاب را به چاپ برسانیم و برای این منظور شورای تألیف در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تشکیل شده است. در همین زمینه تاکنون دو کتاب با عناوین «گره» و «آنچه بر من گذشت» که خاطرات یکی از پرسنل بازنشسته نیروی دریایی ارتش به نام احمد تیموری و خاطرات جانباز 70 درصد آقای عربی است منتشر خواهد شد.

شیبانی خاطر نشان کرد: در ماه‌های آینده نیز مرکز فرهنگی و مرکز اسناد دفاع مقدس استان یزد افتتاح خواهد شد. ساختمان این مرکز اکنون مراحل پایانی فعالیت‌های عمرانی را طی می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات