سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چگونه انتخاب درستی در خرید موبایل داشته باشیم؟


چگونه انتخاب درستی در خرید موبایل داشته باشیم؟

روز به روز کمپانی های تولید کننده تلفن همراه مدل های جدیدی را روانه بازار میکنند. مدل هایی با قیمت ها و ویژگی های متفاوت از یک دیگر. اگر شما همین امروز قوی ترین موبایل موجود را خریداری کنید، قطعا تا یک ماه دیگر موبایلی قوی تر از آن رونمایی خواهد شد، بنابراین انتخاب یک گزینه برای خرید به امری بسیار سخت تبدیل شده است.حال باید چگونه انتخابی داشته باشیم که بعد از خرید از کرده خود پشیمان نشویم؟

آی بایت/ روز به روز کمپانی های تولید کننده تلفن همراه مدل های جدیدی را روانه بازار میکنند. مدل هایی با قیمت ها و ویژگی های متفاوت از یک دیگر. اگر شما همین امروز قوی ترین موبایل موجود را خریداری کنید، قطعا تا یک ماه دیگر موبایلی قوی تر از آن رونمایی خواهد شد، بنابراین انتخاب یک گزینه برای خرید به امری بسیار سخت تبدیل شده است.حال باید چگونه انتخابی داشته باشیم که بعد از خرید از کرده خود پشیمان نشویم؟

در این مطلب قصد داریم به سوال فوق پاسخ دهیم.همیشه در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین چیز، الزاما به معنی بهترین انتخاب نیست.

در یک انتخاب خوب باید چند پارامتر را در نظر بگیرید.

قیمت
چه مقدار حاضرید برای تلفن همراه خود هزینه کنید؟ شاید با خود فکر کنید که در صورت نداشتن محدودیت مالی انتخاب آسان تر است اما باید گفت که دقیقا برعکس این است، زیرا شما مجبورید مدل های بیشتری را برای گزینش بررسی کنید.بعضی برند های موبایل عموما گوشی هایی با قیمت بالا تولید می کنند. حتی ممکن است هزینه ای که شما می پردازید بیشتر از امکانات آن گوشی ها باشد و اصطلاحا پول برند خود را میگیرند. اما بعضی کمپانی ها قیمت منصفانه ای برای تلفن های همراه تولیدی خود قرار میدهند و حتی گاهی شرکت های تازه کار برای جذب مشتری اقدام به تولید گوشی هایی خوب با قیمت پایین میکنند. حال با توجه به مقداری که حاضرید هزینه کنید باید یکی از گروه های ذکر شده را انتخاب کنید.

کاربرد

موبایل شما قرار است چه کاربردهایی را برای شما فراهم کند؟هر کاربردی نیازمند مشخصات خاصی بر روی موبایل است. اگر میخواهید با موبایل خود بازی کنید،فیلم تماشا کنید و یا به وبگردی بپردازید باید صفحه نمایشی بزرگ داشته باشید. اگر از آن دسته از افراد هستید که همیشه از همه چیز نت برداری میکنند باید تلفنی داشته باشید که دارای قلم(استایلوس) باشد و بتوانید با آن به راحتی بر روی موبایل بنویسید. اگر اهل عکس برداری هستید،قطعا دوربین و لنز آن اهمیت خاصی پیدا میکند. اگر موبایل خود را همیشه در دست دارید و با خود به همه جا می برید باید به وزن و سایز آن توجه داشته باشید.گاهی پول گزافی برای موبایلی میدهید که شاید از نصف امکانات آن هم استفاده نکنید برای همین لازم است قبل از خرید تمام امکانات و کاربردهایی را که از موبایل خود انتظار دارید بر روی کاغذ بنویسید و بر اساس آن، گزینه های خود را سنجش کنید. قبل از خرید باید به تمام عادت های خود در استفاده از موبایل دقت داشته باشید، مثلا اگر زمان زیادی را در خارج از منزل به سر می برید و دسترسی به شارژر ندارید ،باطری موبایل بسیار حائز اهمیت است.همچنین باید مکان هایی را که به آن رفت آمد دارید را بررسی کنید.مثلا اگر به شغل های فنی مشغولید و محل کارتان پر خطر است، گوشی های مستحکم و ضد آب بیشتر به کار شما می آید.این را هم در نظر داشته باشید که شاید در آینده، نیاز های دیگری هم برای شما ایجاد شود بنابراین در انتخاب خود کمی آینده نگر هم باشید.

کاربری

آیا شما یک کاربر حرفه ای هستید یا غیر حرفه ای؟البته این بخش شاید زیاد در انتخاب اهمیت نداشته باشد ولی بی اهمیت هم نیست. گاهی یک کاربر موبایل با تمام منو ها و تنظیمات به خوبی آشناست و کار کردن با موبایل برایش لذت بخش و بدون دردسر است.اما اگر شما از آن دسته نیستید بهتر است به سراغ برند هایی بروید که دارای منوهای ساده و روان هستند. به خصوص برای افراد مسن که مشکلاتی مانند ضعف چشم و لرزش دست دارند باید به سراغ گوشی هایی رفت که دارای آیکون های بزرگ و فونت های درشت باشند.

بعد از اینکه تمام گزینه های خود را با موارد گفته شده بررسی کردید قبل از خرید موبایل را در دست بگیرید و از لحاظ زیبایی و جنس بدنه آن را بسنجید به خصوص اگر قصد تعویض موبایل خود را تا چند سال آینده ندارید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
DigiKala_TVC_Mobile بررسی،انتخاب و خرید آنلاین موبایل