پروژه منارید حلقه‌ واسط جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی


فرماندار هامون گفت: پروژه بین‌المللی منارید (تقویت و انسجام سازمانی در راستای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی) حلقه واسط بین جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی است که با مشارکت تمرینی برای برنامه‌ریزی‌های دوسویه مشارکتی در حال اجراست.

معصومه پرندوار در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان، درحاشیه همایش بررسی رویکردهای پروژه بین‌المللی منارید که در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: اتفاقات اخیر دنیا تقریبا غالب کشورهای پیشرفته را منسجم کرده است.

وی بیان کرد: برای رفع چالش‌های زیست محیطی، تخریب سرزمین، تغییر اقلیم و آب‌های مرزی کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی باید با ابعاد همه جانبه برای رفع مخاطرات پیش روی کره‌ی زمین اقدام کنند.

فرماندار هامون با بیان این‌که کشورهای پیشرفته باید اقدامات پیشگیرانه و تحسین برانگیزی را در کشورهای خود به اجرا درآورند، افزود: در این مقطع ازشرایط حساس جهان کشور ایران با توجه به آمار و ارقام اخیر از انسجام خاصی در برنامه‌ریزی پایدار برای مواجهه با چالش‌های پیش رو برخوردار نیست.

پرندوار ادامه داد: دولتمردان به دنبال استفاده از تجربیات موفق و مشابه با شرایط اقلیمی کشور ما در دنیا هستند که به صورت پایلوت درایران نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به پروژه بین المللی منارید که در شهرستان هامون در حال اجرا است، تصریح کرد: این پروژه و پروژه های مشابه غالبا با رویکرد صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی و دفتر عمران ملل متحد با نگاه به جوامع محلی و توانمندسازی آنها اقدامات عملی را سرلوحه برنامه های خود در پایلوت های منتخب قرار داده اند.

وی گفت: برنامه‌های دوسویه که بین جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست دارای قوام و پایداری با اتکا به مردم محلی است و در دنیا نیز مثبت ارزیابی شده است.

وی در پایان افزود: از موفقیت‌های به دست آمده در این پروژه می‌توان برای تعمیم به سایر نقاط کشور و حتی گنجاندن در اسناد بالادستی استفاده کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستند معرفی پروژه بین المللی منارید و اهداف آن