سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ چگونه از کنترلر ایکس‌باکس وان در ویندوز 10، OSX یا لینوکس استفاده کنیم؟


آی تی آموزی/ چگونه از کنترلر ایکس‌باکس وان در ویندوز 10، OSX یا لینوکس استفاده کنیم؟فارنت/ در کنار تمام موارد و ویژگی‌های برجسته‌ای که در کنسول ایکس‌باکس وان شاهد هستیم، این کنسول کنترلر یا اصطلاحا دسته بازی دارد که استفاده از آن در هنگام انجام بازی لذت آنرا دوچندان می‌کند، حال اگر ایکس‌باکس وان ندارید و قصد دارید با این کنترلر خوش دست به انجام بازی در ویندوز ۱۰، OSX و لینوکس بپردازید پیشنهاد می‌کنیم با فارنت همراه باشید و این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید بدون شک کنسول ایکس‌باکس‌ وان را می‌شناسید این کنسول که بیشتر از یک‌سال از عمر آن می‌گذرد توانسته نظر طرفداران بازی‌های کامپیوتری را به خود جلب کند و مطمئنا کنترلر این کنسول نقش به سزایی در این موفقیت داشته است. مایکروسافت در حال حاضر درایورهای کنترلر ایکس‌باکس وان را برای دانلود قرار داده‌ است. این درایورها برای ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ قابل استفاده است، پس با این حساب اگر کاربر ویندوز هستید به راحتی با دانلود و نصب درایور کنترلر ایکس‌باکس وان قادر به انجام بازی با آن خواهید بود.

ناگفته نماند که کنترلر حتماً‌ باید با کابل یو‌اس‌بی به کامپیوتر متصل شدود و امکان استفاده از آن به صورت بی‌سیم و وایرلس در حال حاضر ممکن نیست، البته مایکروسافت وعده داده تا به زودی درایور بی‌سیم این کنترل را نیز منتشر کند.

نصب کنترلر ایکس‌باکس وان در نسخه‌های مختلف ویندوز

برای دانلود نسخه درایور مناسب خود به این لینک‌ مراجعه کنید و پس از انتخاب نسخه ۳۲ یا ۶۴ بیتی متناسب با نسخه ویندوز، آنرا دانلود و نصب نمایید. پس از اتمام فرآیند نصب، به راحتی کنترلر را از طریق پورت یو‌اس‌پی به کامپیوتر متصل کرده و از انجام بازی لذت ببرید.

توجه داشته باشید که در این حالت امکان دارد کنترلر همچنان با کنسول ایکس‌باکس وان سینک باشد که برای رفع این مشکل کافیست کنسول بازی و کنترلر را خاموش کرده، کنترلر را مجدد به کامپیوتر متصل و آنرا روشن کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد داشتید مجدد از کنترلر در ایکس‌باکس وان استفاده کنید فرآیند ذکر شده را تکرار نمایید.

اگر هم خیلی وسواسی هستید و قصد دارید از اتصال دقیق کنترلر به کامپیوتر اطمینان خاطر حاصل کنید به قسمت Devices Panel در منوی Settings رفته و در قسمت Connected Devices می‌توانید گزینه Controller را مشاهده کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد دکمه Home کنترلر ایکس‌باکس وان نیز باید روشن باشد، اگر این دکمه در حالت چشمک‌زن قرار داشت بدانید یک‌جای کار را اشتباه انجام داده‌اید و موارد بالا را یک‌ به یک بررسی کنید.

نصب درایور و راه‌اندازی برای کاربران سیستم‌عامل مک

درایور کنترلر ایکس‌باکس وان برای سیستم‌عامل OSX توسط کاربر گیت‌هاب با نام کاربری FranticRain نوشته شده است،‌ این درایور Xone-OSX نام دارد. جالب اینجاست که کدهای اصلی این درایور نیز در وب‌سایتی که اعلام شد وجود دارد و قابل تغییر و دستکاری است. این درایور به صورت ایمیج آماده شده است و برنامه نصاب آن به راحتی و خودکار نصب فایل‌های لازم را انجام می‌دهد.

کنترلر ایکس‌باکس وان در بیشتر بازی‌هایی که از طریق شبکه استیم در مک وجود دارد به عنوان دستگاه ورودی شناخته می‌شود و در داخل بازی به راحتی قادر هستید تنظیمات دلخواه را برای دکمه‌های کنترلر لحاظ کنید،‌اگر قصد داشتید بیرون از محیط استیم از این کنترلر استفاده کنید کافیست تا اپلیکیشن رایگان‌افزار (Freeware) Enjoyable را دانلود و نصب کنید. با استفاده از این نرم‌افزار به راحتی می‌توان دکمه‌های اختصاصی را بنا به سلیقه کاربر در بازی‌هایی که بیرون از محیط استیم انجام می‌شوند تعریف کنید.

لازم به ذکر است که پس از نصب Enjoyable، کنترلر در بعضی از منو ها تحت عنوان Xbox 360 controller نمایش داده می‌شود. این مورد جای نگرانی ندارد چرا که کنترلر ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان از لحاظ قرار گیری دکمه‌ها با هم تفاوتی ندارند.

نصب درایور و راه‌اندازی برای کاربران گنو/لینوکس

جالب است بدانید که کاربران توزیع‌های مختلف گنو/لینوکس بدون نیاز به نصب درایورهای جانبی قادر هستند به راحتی با اتصال کنترلر ایکس‌باکس وان به کامپیوتر آنرا نصب کنند. در واقع هر توزیعی که نسخه کرنل آن بیشتر از ۳.۱۷ باشد به راحتی کنترلر ایکس‌باکس وان را می‌شناسد. به این ترتیب کاربران سیستم‌عامل استیم نیز بدون دردسر و نیاز به نصب درایور قادر به استفاده از کنترلر ایکس‌باکس وان هستند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارنت


ویدیو مرتبط :
ایکس باکس وان جدید با ویندوز 10 عرضه می شود