ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مقام ارشد فیفا به پرداخت 6.6 میلیون پوند برای خرید رای میزبانی جام جهانی 2010 متهم شد


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بی بی سی، در کیفر خواست جدید وزارت دادگستری آمریکا، از این فرد مظنون به عنوان همدست شماره 17 یاد شده ، اما نامش فاش نشده است.
این کیفر خواست بیان می کند که سه پرداخت از طرف نفر هفدهم در ازای خرید رای برای کسب میزبانی جام جهانی 2010 به جک وارنر و چاک بلیزر معاون وی انجام شده است.
این کیفرخواست یک روز پس از آنکه مقامات آمریکایی اتهاماتی را شامل پولشویی و اخاذی علیه 16 مقام دیگر فوتبال وارد کردند، اعلام شده است.
این متهمان همگی از اعضای کنونی یا سابق کنفدراسیون های کونکاکاف و کونمبول هستند و مقامات ارشد این دو کنفدراسیون را شامل می شوند.
آلفردو آویت رئیس کونکاکاف (کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب) و خوآن ناپوت رئیس کونمبول (کنفدراسیون آمریکای جنوبی) جزو متهمان هستند که برای 90 روز از فعالیت در کلیه امور مربوط به فوتبال محروم شدند.
این دو مقام روز پنجشنبه در هتلی واقع در زوریخ به جرم دریافت میلیونها دلار رشوه بنا به درخواست مقامات آمریکایی بازداشت شدند.
کمیته اخلاقی فیفا در ماه سپتامبر وارنر را به تخلفات مکرر و مداوم متهم کرد و به همین دلیل تا پایان عمر از تمام امور مربوط به فوتبال محروم شد.
در ماه مه نیز، دادستانی فدرال آمریکا علیه 14 مقام ارشد فیفا و شرکت های بازاریابی ورزشی کیفرخواست صادر کرد.
ورزشی**1210**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افشای رشوه انگلیس به فیفا برای میزبانی جام جهانی