سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران در ارمنستان شبکه توزیع گاز احداث می‌کند


ایران در ارمنستان شبکه توزیع گاز احداث می‌کندایسنا/ وزیر انرژی ارمنستان گفت: شرکت ایرانی قرار است در پروژه‌ای که منابع مالی آن توسط دولت ایران تامین خواهد شد یک شبکه توزیع گاز طبیعی در دو شهر جمهوری ارمنستان احداث کنند.

به نقل از رویترز، لئون لولیان وزیر انرژی ارمنستان در یک نشست دولتی اعلام کرد که ایران تامین مالی این پروژه را که در سال 2013 متوقف شده بود از سر خواهد گرفت و دو میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

براساس این پروژه یک شبکه توزیع گاز در دو شهر مگری و آگاراگ که در نزدیکی مرز ایران قرار دارند، احداث خواهد شد.

وزیر انرژی ارمنستان افزود: کار احداث که انتظار می‌رود به زودی شروع شود و ظرف شش تا هفت ماه به پایان برسد، تحت نظارت گازپروم ارمنستان از زیرشاخه‌های شرکت گازپروم روسیه است انجام خواهد شد.

ارمنستان برای تامین گاز طبیعی خود به واردات از روسیه وابسته است. این کشور همچنین مقداری از گاز مورد نیاز خود را از ایران در چارچوب سوآپ گاز و برق تامین می‌کند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات گاز به ارمنستان