سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارز نیمه دوم امسال تک نرخی می‌شود


وزیر امور اقتصادی و دارایی از آماده كردن شرایط برای تك نرخی كردن ارز در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: اكنون فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و مبادله ای بسیار كاهش یافته و فاصله زیادی با تك نرخی كردن ارز نداریم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر امور اقتصادی و دارایی از آماده كردن شرایط برای تك نرخی كردن ارز در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: اكنون فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و مبادله ای بسیار كاهش یافته و فاصله زیادی با تك نرخی كردن ارز نداریم.

به گزارش ایرنا، طیب نیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره تك نرخی كردن ارز گفت: از مدت ها قبل، بحث درباره تك نرخی كردن ارز را شروع كردیم و بانك مركزی مشغول این كار بوده و مسائل مربوط به آن در ستاد اقتصادی دولت بررسی می شود.

وی با ابرازامیدواری نسبت به اینكه هر چه سریع تر به سوی فراهم كردن شرایط پیش برویم ، ادامه داد: اكنون بخش عمده ای از كالاها براساس نرخ ارز آزاد مصاحبه می شود و فاصله ارز در بازار آزاد و ارز مبادله ای كاهش زیادی داشته است.

طیب نیا درباره بازار سرمایه اسلامی نیز گفت: ما جزو معدود كشورهایی هستیم كه تمام بازارهای مالی از جمله بازار پول و بازار سرمایه را براساس عقود اسلامی تنظیم كرده ایم.

وی با بیان این كه در بحران مالی جهانی سال 2008 كشورهایی كه از ابزارهای مالی اسلامی استفاده می كردند با كمترین بحران مواجه شدند، اضافه كرد: سال گذشته برای نخستین بار اسناد خزانه اسلامی به ارزش 500 هزار میلیارد ریال و همچنین اوراق صكوك اجاره دولتی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال منتشر شد.

وزیر اقتصاد اضافه كرد: قصد داریم امسال بازار سرمایه را توسعه داده و بدهی های دولت را به اوراق تبدیل كنیم.


ویدیو مرتبط :
تک نرخی شدن ارز؟!