سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اختصاص 19 میلیارد تومان برای انجام پیوند عضو بیماران/قرار گرفتن ایران بر روی کمربند سرطان مغز استخوان


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، هومن نریمانی در نشست خبری در مورد مجموعه اقدامات هیات امنای ارزی در مورد پیوند اعضای بدن اظهار داشت: انواع پیوندها در کشورها متولی خاصی نداشت و بیمه‌ها نیز از این مساله حمایت نمی‌کردند. لذا هیات امنای ارزی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پیوندها در کشور بسیار با موفقیت همراه بوده و نمونه‌های آن در کشورهای منطقه انجام نمی‌گیرد افزود: علاوه بر تامین هزینه بیماران وسایل و ملزومات مربوط به پیوند عضو را نیز تهیه می‌کنیم.

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی حمایت‌ از پیوندها ادامه داد: به طور مثال کبدی که از تهران برای پیوند به شیراز منتقل می‌شود انتقال آن در شرایط خاص و با استفاده از محلول‌های ویژه انجام می‌گیرد همچنین ست پیوند برای این جراحی مورد نیاز است که هیات امنای ارزی در این زمینه همکاری و مساعدت با بیماران دارد.

نریمانی اضافه کرد: ایران بر روی کمربند سرطان مغز و استخوان قرار داشته و هیات امنای ارزی از 7 هزار و 258 پیوند مغز و استخوان حمایت کرده است همچنین سه هزار و 791 پیوند کبد، 483 پیوند قلب، 124 پیوند ریه و 9 هزار پیوند کلیه مورد حمایت هیات امنای ارزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال 94، هیات امنای ارزی 19 میلیارد تومان برای حمایت از پیوندها در کشور اختصاص داد گفت: برای پیوند مغز استخوان 7 میلیون کبد، 8 میلیون قلب، 5 میلیون مساعدت مالی انجام می‌‌دهیم. همچنین در سال 94 ، 2400 بیمار از این مساعدت‌ها بهره‌مند شده‌اند. 

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی حمایت‌ از پیوندها خاطر نشان کرد: اتباع خارجی که دارای دفترچه بیمه و کارت اقامت دائم باشند می‌توانند از این مساعدت‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
جشن بیماران پیوند مغز استخوان