سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سئول دست به دامن روسیه شد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با تلاش آمریکا برای جلب رضایت پکن به موافقت با اتخاذ تدابیر بازدارنده علیه کره شمالی، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز برای پیگیری هدفی مشابه از تمایل برای سفر به روسیه خبر داد.

به گزارش مهر، «یونگ بیون سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری «یونتهاپ» از برنامه ریزی برای سفر قریب الوقوع به روسیه با هدف متقاعد کردن این کشور برای حمایت از قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کره شمالی، خبر داد.

وی تاریخ دقیقی را برای انجام این سفر که گمان می رود یکی از اقدامات ضروری برای جلب حمایت مسکو در مهار برنامه هسته ای کره شمالی باشد، تعیین نکرد.

بیون سه رایزنی برای توسعه روابط دو جانبه و زمینه چینی برای بازدید احتمالی «پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی از روسیه را از دیگر اهداف سفر خود عنوان کرده است.

اعلام تمایل وزیر امور خارجه کره جنوبی برای سفر به روسیه با هدف جلب رضایت مسکو به اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ در حالی انجام می گیرد که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز با هدفی مشابه ظرف یکی دو روز آینده راهی چین خواهد شد.

چین بزرگترین متحد منطقه ای و بین المللی کره شمالی به شمار می آید که در واکنش به آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ یانگ در تاریخ شش ژانویه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) به صف منتقدین این کشور پیوست. با این حال، واشنگتن می گوید که هنوز با جلب رضایت پکن به اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی فاصله زیادی دارد.


ویدیو مرتبط :
کسب مدال طلا و جایزه ویژه کشور روسیه در مسابقات اختراعات 2012 سئول کره جنوبی