سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله استادی: برخی با شایعه‌سازی نظام اسلامی را دچار خسارت کرده‌اند


آیت الله استادی: برخی با شایعه‌سازی نظام اسلامی را دچار خسارت کرده‌اندمهر/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: شایعه سازی کار ناپسندی است، نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق شایعه سازی از سوی بعضی انسان‌ها، دچار خسارت فراوانی شده است.

آیت الله رضا استادی در مراسم جشن بعثت نبی مکرم اسلام(ص) که با حضور طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) «دفتر مقام معظم رهبری» در قم برگزار شد با بیان اینکه درباره بعثت پیامبر(ص) بحث‌های فراوانی در کتاب‌ها از دوست و دشمن و باسلیقه‌های مختلف نقل و نوشته شده گفت: همه این کتاب‌ها اذعان دارند، مهم‌ترین هدف بعثت پیامبر(ص) و سایر انبیاء الهی دیگر، تزکیه انسان‌ها بوده است.

وی افزود: اگر جامعه اسلامی در راه رستگاری و پاکی روح و جسم حرکت کند به هدف پیامبر(ص) نزدیک شده و هر مقداری از پاکی فاصله بگیرد از هدف بعثت دور شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشت: انسان باید برای داشتن زندگی سالم و پاک زندگی خود را با زندگی و خواسته رسول گرامی اسلامی و ائمه طاهرین(ع) بسنجد و ببیند چه شباهتی بین رفتار و اعمال او و اهل بیت(ع) هست.

وی گفت: قرآن فرموده پیامبر(ص) آمده شما را به حیات واقعی رهنمون کند، زنده شدن حیات به این است که انسان به اهل بیت(ع) و خواسته و اخلاق و رفتار و نوع زندگی آن‌ها نزدیک شود و جامه عمل بپوشد.

آیت الله استادی افزود: در قرآن برای مومنین و شیعه صفاتی ذکر شده، انسان باید در خود تأملی کند ببیند آنچه برای مؤمن واقعی ذکر شده در وجود او هست یا نه؛ ولی مشکل جامعه این است که همه می‌خواهند ببیند دیگران دارای چنین صفاتی هستند یا نیستند.

وی گفت: انسان، موظف نیست زندگی دیگران را بررسی کند که اهل چه کار خوبی هست یا نه دروغ می‌گوید یا نه؛ بلکه موظفیم زندگی خود را بررسی کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: پیامبر فرمود‌اند «علامت مومن واقعی، این است که آنجا که خدا است مرتکب گناه نمی‌شود، در موقع ترس، راستگو است اگر چه راستگویی به ضرر او تمام شود، آنجا که غضبناک است خشم خود را فرو نگاه می‌دارد و کنترل می‌کند، در موقع نداری اهل صدقه دادن است و آخر اینکه در مشکلات و رنجش‌ها و ناملایمات زندگی صبور و بردبار است.

وی گفت: همه این موارد اگر در کسی باشد او مومن واقعی است و اگر نباشد تنها ادعای مومن بودن می‌کند.

آیت الله استادی افزود: شایعه سازی کار ناپسندی است، نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق همین شایعه سازی از سوی بعضی انسان‌ها دچار خسارت فراوانی شده است.

وی بیان داشت: همه نعمت‌ها از آن خدا است و او است که خالق هستی و نظام است می‌دهد و می‌گیرد با این وجود، تنها چیزی که برای انسان تا ابد ماندگار است عمل به دستوارت است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
ارتحال آیت الله ملکوتی - سخنرانی آیت الله استادی ۲/۳