سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا برای اجرای تحریم حزب‌الله به لبنان می‌رود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دانیل گلاسر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم وابسته به دفتر «امور تروریسم و اطلاعات مالی» این وزارتخانه، بزودی به بیروت می‌رود تا مسئولان لبنانی را که در مارس 2015 با آنان ملاقات کرده بود، از قانون جدید آمریکا علیه حزب‌الله مطلع کند.

وبگاه خبری «المرکزیه» لبنان چهارشنبه گزارش داد که زمان این سفر اوایل ماه «می» است و گلاسر مسئولان لبنانی را در چند و چون قانون «منع حمایت مالی بین‌الملل از حزب‌الله» و اثرات و چگونگی تعامل با آن که متعرض بخش بانکی لبنان نشود، قرار خواهد داد.

باراک اوباما قانون تحریم حزب‌الله به شماره «2297» را در 18 دسامبر 2015 امضا کرده بود. پیش از تایید رئیس‌جمهوری آمریکا، این قانون در کنگره با اجماع تصویب شده بود.

این قانون آمریکا، بانک‌ها و موسسات مالی را که روشن شود با حزب‌الله همکاری می‌کنند، تحریم می‌کند؛ قانونی که از 15 ماه آوریل اجرایی می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شماری از اسامی مسئولان، تاجران و شرکت‌ها و موسسه‌هایی را که آمریکا آنان را با حزب‌الله مرتبط می‌داند، تهیه کرده که در رأس آن، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله، «مصطفی بدرالدین» یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله و شماری از تجار مشهور همکار با حزب‌الله و همچنین تلویزیون المنار و رادیو «نور» قرار دارند.

این قانون شامل دو بخش می‌شود که بخش اول شامل پرونده شبکه المنار وابسته به حزب‌الله و چگونگی پخش آن در خارج از لبنان است و بخش دوم مربوط به فعالیت حزب‌الله در دنیاست.

اخیرا پخش شبکه المنار با فشار آمریکا از روی ماهواره‌های عرب‌ست و نایل‌ست متوقف شد و این فشارها همچنان از طرف متحدان منطقه‌ای آمریکا ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

 


ویدیو مرتبط :
وزیر اقتصاد از خزانه داری کل کشور بازدید کرد