ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پیش‌بینی شما در مورد قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چیست؟


پیش‌بینی شما در مورد قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چیست؟طرفداری/ دوباره لیگ قهرمانان اروپا به مراحل حساس رسید و مثل همیشه قرعه کشی هم نقش مهمی در ادامه روند جذاب ترین تورنمنت باشگاهی دنیا ایفا می کند.
بله شاید مهم ترین نکته در ابتدا همین باشد: دیگر شاهد حضور آقای اینفانتینو در قرعه کشی نخواهیم بود. ایشان حالا دیگر رئیس فیفا هستند!
ولی هیجان اصلی جای دیگری است. آنجا که همه می خواهند بدانند تیم محبوب شان چه مسیری را تا فینال میلان طی خواهد کرد. بدون شک بارسلونا و رئال مادرید از اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان کاندیداهای اول قهرمانی هستند اما 5تیم دیگر هم برای تفریح و شادی به این مرحله نیامده اند. پاریسن ژرمن و به خصوص منچسترسیتی کرور کرور پول خرج کردند و صبر کردند تا به این روز و به این مرحله برسند. آنها با هیچ تیمی تعارف ندارند و برای رسیدن به نیمه نهایی و فینال حاضرند هرآنچه لازم است انجام دهند.
بلان می داند کسب هر 4جام داخلی فرانسه دیگر نه رئیس باشگاه را هیجان زده می کند نه طرفداران را. تنها چیزی که از او خواسته شده افتخارآفرینی در اروپاست. در سطح اول غول های قاره سبز.
پیگرینی در تابستان منچسترسیتی را ترک خواهد کرد. کدام یک بهتر است؟ مثل یک مربی شکست خورده که نتوانسته از کلکسیونی از ستاره ها یک تیم برنده بسازد بروی یا یک افتخار اروپایی بزرگ کسب کنی و با سربلندی منچستر را ترک کنی؟ مدیران سیتی از زمان مانچو تا همین پیگرینی عاشق جولان دادن در اروپا هستند و اصلا عجیب نیست که پیگرینی لیگ برتر را فدای پیشروی در لیگ قهرمانان اروپا کند. آنجا لسترسیتی و تاتنهام و آرسنال عرصه را بر سیتیزن ها تنگ کرده اند و اینجا 4بازی مانده تا فینال میلان.
واقعا لازم است در مورد انگیزه و جسارت مردان سیمئونه حرف بزنیم؟ اتلتیکو مادرید مثل گلادیاتوری است که رویین تن شده (آمار فوق العاده پایین گل خورده آنها در فصل جاری با هر متر و معیاری حیرت انگیز است) و دل هر رقیبی را به لرزه می اندازد. آنها در لالیگا تنها تعقیب کننده بارسا به شمار می آیند و در اروپا سابقه فینالیست شدن دارند و به هیچ وجه از رویایشان دست نخواهند کشید.
وولفسبورگ آلمان و بنفیکای پرتغال شاید مهمانان ناخوانده این مرحله از رقابت ها باشد. آنها به لطف نیروی جوانی، اتحاد و انسجام تیمی و قرعه مناسب تا اینجا پیش آمده اند و تا همین مرحله هم تاریخ سازی کرده اند. ولی حافظه اروپا پر است از فتوحات آلمانی ها. پس نباید هم بازی های یولیان دراکسلر را دست کم گرفت. این دو تیم آماده اند از هر لغزشی استفاده کرده شگفتی ساز بزرگ فصل 2015-16 چمپیونزلیگ لقب بگیرند. رئال مادرید زیدان جام حذفی (کوپا دل ری) را مدت هاست از دست داده و در لالیگا هم امیدی ندارد. اما حساب لیگ قهرمانان با تمام مسابقات داخلی متفاوت است. رئال هر بار در اسپانیا از جام دور شده برای رسیدن به قهرمانی اروپا از دل و جان مایه گذاشته و اصلا بعید نیست آنها به رهبری اسطوره ای که قبلا این جام را با گلی کلاسیک و فراموش نشدنی در آغوش کشیده، یک پای فینال باشند.
بایرن مونیخ گواردیولا با بدترین قرعه ممکن به یووه برخورد و در نهایت در یک شب دراماتیک و با روحیه آلمانی (امیدداشتن و جنگیدن تا دقیقه 90) یوونتوس را حذف کرد و حالا اینجاست برای آخرین تلاش: گواردیولا تابستان مونیخ را به مقصد منچستر ترک می کند و ماجراجویی هایش در لیگ برتر را کلید می زند. اما قبل از رفتن اینجا باید ماموریت ناتمامش را تمام کند. بایرنی ها که زمانی با ماگات قهرمان بوندس لیگا شده اند، از همان ابتدا از این مربی اسپانیایی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می خواستند. پپ بوندس لیگا را به راحتی فتح می کند و تیمش با فوتبال مالکانه گل ها بسیاری به ثمر می رساند اما به خوبی می داند که اگر بدون کسب این جام از مونیخ برود، هیچ وقت به عنوان یک مربی قهرمان در ذهن باواریایی ها نخواهد ماند.
بارسلونای انریکه این روزها زیباترین ترانه ای است که فوتبال سروده است. آنها هرآنچه برای لذت بردن از فوتبال می خواهید یک جا دارند و تا سر حد مرگ، مست تان می کنند. جام ها یکی پس از دیگری درو می کنند، ثبت سه گانه را در کارنامه دارند و بهترین خط حمله دنیا (و شاید تاریخ). MSN بدون کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نمی تواند این فصل را به پایان برساند. نه! قهرمانی در لالیگا و کوپ دل ری ارتش کاتالان را سیراب نمی کند. آیا تیمی خواهد توانست مانع رسیدن آنها به تاج پادشاهی اروپا شود؟ برخی از تیم های مادرید می گویند و گروهی فقط بایرن مونیخ را در حدو اندازه های انجام این "ماموریت غیرممکن" می دانند.
امروز ساعت 14:30 به وقت تهران، تمام اروپا (و شاید جهان) به نیون سوئیس چشم خواهد دوخت تا مشخص شود کدام تیم ها باید پنجه در پنجه هم بیندازند و برای رسیدن به جام بکشند، قبل از اینکه کشته شوند.
پیش بینی شما چیست؟ کدام تیم ها در برابر هم صف آرایی می کنند؟ باز هم فینال زودرس خواهیم داشت؟ دوست دارید یک ال کلاسیکو در این مرحله تماشا کنید؟ یک دربی مادریدی کلاسیک میل دارید؟ دوئل پیگرینی-گواردیولا چطور؟ قرعه بنفیکا و وولفسبورگ به کدام غول اروپا لبخند می زند؟ شاید هم پپ باید به نیوکمپ برگردد و با شاگردان سابقش مواجه شود!

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: طرفداری


ویدیو مرتبط :
مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا