سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین مرکز مداخله در خانواده با حضور معاون قوه قضاییه در مشهد فعال شد


معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این مراسم گفت: مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق و عوارض آن در مشهد، نخستین مرکز در نوع خود است.
محمدباقر الفت افزود: وجود کارشناسان روانشناس، مددکار، حقوقی و مذهبی به صورت توامان در این مرکز می تواند هدایتگر و کمک خوبی برای زوجینی باشد که به رغم تقاضای طلاق هنوز راهی برای سازش و ادامه زندگی مشترک دارند.
معاون قوه قضاییه ادامه داد: این مرکز در مشهد می تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.
وی همچنین گفت: به دلیل آسیبهای فرهنگی وارد آمده در جامعه فعالیت مراکز مشاوره از نیازهای ضروری محسوب می شود.
الفت افزود: به موجب قانون جدید حمایت از خانواده قوه قضاییه مکلف شد در راستای حفظ کیان خانواده، مراکز مشاوره را در کنار تمامی دادگاههای خانواده ایجاد نماید.
وی نفس ایجاد مراکز مشاوره را کاهش طلاق و گرایش به سمت صلح و سازش اعلام و بیان کرد: در زمینه طلاقهای توافقی اظهارنظر کارشناسان مراکز مشاوره در صدور حکم نهایی امری لازم و مفید خواهد بود، آماده سازی و راه اندازی این مرکز با همین هدف محقق شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در صورتی فعالیت مراکز مشاوره موثر خواهد بود که محتوای بنیادین ارائه مشاوره بر اساس اصول و بنیادهای نشات گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و نه آموزه های غربی.
وی گفت: به همین دلیل طی دو سال گذشته در زمینه ایجاد الگوی این محتوا با مراکز دانشگاهی و سازمانهای مردم نهاد اقدامات لازم انجام شد که حاصل آن تهیه، تدوین و انتشار کتابی با همین محتوا است.

* روش کار مرکز مداخله در خانواده
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این مرکز پذیرش زوجین در پی معرفی دادگستری(ویژه زوجین متقاضی طلاق توافقی) انجام می شود و سپس با ارزیابی اولیه از وضعیت، آنها به مراکز مشاوره بخش خصوصی معرفی می شوند.
حمیدرضا پوریوسف افزود: از مجموع 300 مرکز مشاوره و مددکاری فعال در مشهد 20 مرکز منتخب در قالب شش جلسه اقدام به ارائه مشاوره اجباری به زوجین می کنند.
وی ادامه داد: در صورت تاثیرات مثبت و افزایش امید به صلح در بین زوجین، آنان به سطوح بالاتر مشاوره معرفی و در جهت تلاش سازش نهایی و ادامه زندگی مشترک اقدام می شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در صورت عدم سازش زوجین و تایید کارشناسان مشاور مبنی بر آسیبهای شدید در صورت تداوم زندگی مشترک، زوجین به مرکز مداخله در خانواده ارجاع و در نهایت نظر کارشناسی به دادگاه جهت صدور حکم نهایی اعلام می شود.

* مداخله بعد از طلاق
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی 'مداخله در دوران بعد از طلاق' را از دیگر برنامه های در دستور کار اعلام و بیان کرد: اغلب زوجین آمادگی زندگی سالم بعد از طلاق را ندارند.
وی افزود: به همین خاطر آسیبهای متعددی آنان را تهدید می کند بنابراین افزایش توانمندی و آموزش این افراد برای مقابله با آسیبها ضروری است.
7496/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی معاون فرهنگی قوه قضاییه به مناسبت دهه فجر