پیام «محمدعلی کشاورز» به دانش آموزان فیلمساز مسابقه «نور ابن هیثم»


  X  

پیام «محمدعلی کشاورز» به دانش آموزان فیلمساز مسابقه «نور ابن هیثم»

باشگاه خبرنگاران/ محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پیامی دانش آموزان سراسر کشور را به فیلمسازی در مسابقه نور ابن هیثم تشویق کرد.
متن پیام این هنرمند برجسته به شرح زیر است:
هرچند که پیام‌دادن برای یک رویداد یا اتفاق مهم از آدم‌های مهم برمی‌آید و من خود را شایسته آن نمی‌دانم، اما به دانش‌آموزانی که برای شرکت در مسابقه نور ابن هیثم فیلم می‌سازند، توصیه می‌کنم گذشته خود را بشناسند و بدانند که گذشتگان‌شان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و... یا شخصیت‌هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زکریای رازی، جابر بن حیان و... که بوده‌اند و چه کرده‌اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی کشورمان گذاشته‌اند. بنابراین لازم است آن‌ها این بزرگان را بشناسند. نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درک کنند و بعد زندگی‌شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل کنند.
ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن‌هایی که دغدغه فرهنگی دارند و نه آن‌هایی که به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می‌روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید کنند. بزرگان کشورمان نیز همواره بر دانستن تاکید کرده‌اند. برای مثال مولانا شاعر برجسته کشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به ترکیه رفت و در آن کشور اقامت گزید، همچنان خود را از دانستن و مکاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته کوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یک چهره جهانی تبدیل کرد. خدمت‌کردن به کشور چنین معنایی دارد.
نوجوانان و دانش‌آموزان ما باید در عرصه‌های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت‌های علمی روی بیاورند. فیلمسازان هم باید از متخصصان و اهالی فن کمک بگیرند نه صرفا سرمایه‌گذارانی که درکی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می‌شوند.
من همچنین به نوجوانان و دانش‌آموزان می‌گویم که هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمینمان و چهره‌های برجسته آن است. امیدوارم که دانش‌آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش کشورشان فیلم بسازند.


ویدیو مرتبط :
مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم