سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تظاهرات در مکزیک/سیل در آمریکای لاتین/تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، تظاهرات والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده در مکزیک، سیل در آمریکای لاتین، تظاهرات علیه «ماکری» در آرژانتین و کشمکش اعضای اپوزیسیون ونزوئلا بر سر ریاست مجلس از مهمترین اخبار آمریکای لاتین در هفته گذشته است.

مشروح این اخبار در زیر آمده است.

********

«لا خورنادا»: آمریکا مقصر اصلی بحران مهاجران کوبایی در آمریکای مرکزی است

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از روزنامه مکزیکی «لا خورنادا» در گزارشی آمریکا را مقصر اصلی بروز بحران مهاجرت در منطقه آمریکای مرکزی دانست.

تظاهرات اپوزیسیون هائیتی علیه مداخله‌جویی‌های آمریکا

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد اپوزیسیون هائیتی علیه مداخله‌جویی‌های آمریکا در مسائل داخلی این کشور دست به تظاهرات زده است.

رئیس‌جمهور شیلی 2015 را بدترین سال ریاست جمهوری‌‌ خود خواند

رسانه ونزوئلایی «ال اونیورسال» گزارش داد رئیس‌جمهور شیلی سال 2015 را بدترین سال در دوران ریاست جمهوری خود دانسته است.

رئیس سابق پارلمان آمریکای لاتین: آمریکا به دنبال توطئه چینی علیه کشورهای مستقل آمریکای لاتین است

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از رئیس سابق پارلمان آمریکای لاتین اعلام کرد که آمریکا به دنبال توطئه چینی علیه کشورهای مستقل آمریکای لاتین و توقف پخش برنامه‌های آموزشی در این منطقه است.

3 پلیس ونزوئلایی بر اثر حمله یک گروه مسلح کشته شدند

رسانه ونزوئلایی «پانوراما» گزارش داد که بر اثر حمله یک گروه مسلح به نیروهای پلیس ونزوئلا، 3 مأمور پلیس کشته و 2 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس‌جمهور آرژانتین از اتهام استراق سمع تبرئه شد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که یک قاضی آرژانتینی رئیس‌جمهور آرژانتین را به علت فقدان شواهد کافی از اتهام استراق سمع تبرئه کرده است.

وزیر سابق حمل و نقل آرژانتین به 8 سال زندان محکوم شد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که دادگاه فدرال آرژانتین وزیر سابق حمل و نقل آرژانتین و دیگر مسببین وقوع حادثه تصادف قطار در 22 فوریه 2012 (4 اسفند 1392) را به 8 سال زندان محکوم کرد.

تظاهرات کارکنان دولتی آرژانتین علیه «ماکری»

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که کارکنان دولتی آرژانتین با تظاهرات علیه مواضع رئیس‌جمهور این کشور، خواستار ثبات شغلی در آرژانتین شده‌اند.

آمریکا اعتقادی به استقلال پورتوریکو ندارد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» به نقل از فرماندار پورتوریکو اعلام کرد که آمریکا برخلاف ادعاهای خود در جلسات سازمان ملل متحد اعتقادی به استقلال پورتوریکو ندارد.

سایت تحلیلی ربلیون:

«مالکورا» علی‌رغم دخالت در تجاوز به کودکان آفریقایی وزیرخارجه آرژانتین شد

سایت تحلیلی «ربلیون» از نقش وزیر خارجه آرژانتین در سرپوش گذاشتن بر تجاوزات جنسی صورت‌گرفته از سوی نیروهای صلح در آفریقای مرکزی پرده برداشت و نوشت: «مالکورا» علی‌رغم دخالت در تجاوز به کودکان آفریقایی، وزیر خارجه آرژانتین شد.

یخبندان 63 شهرستان شمالی مکزیک را در وضعیت هشدار قرار داد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که 63 شهرستان شمالی مکزیک به دلیل عبور سامانه هوای سرد و یخبندان و همچنین وزش طوفان در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

کشمکش اعضای اپوزیسیون ونزوئلا بر سر ریاست مجلس

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد: با وجود گذشت زمان اندکی از به قدرت رسیدن راستگرایان ونزوئلایی در مجلس این کشور، اختلاف بین اعضای این جبهه بر سر ریاست مجلس نمایان است.

کاستاریکا 56 مهاجر کوبایی را اخراج می‌کند

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که دولت کاستاریکا از اخراج 56 مهاجر کوبایی که به طور غیر قانونی وارد این کشور شده‌اند، خبر داده است.

هواپیماهای چین به سوی کوبا پرواز کردند

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» از افتتاح خط هوایی مستقیم «پکن» (پایتخت چین) به «هاوانا» (پایتخت کوبا) خبر داد.

پاپ خواستار حل بحران مهاجرت کوبایی‌ها در آمریکای مرکزی شد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار اتخاذ تمهیدات لازم و یافتن راه‌حلی برای حل بحران مهاجرت کوبایی‌ها در آمریکای مرکزی شده است.

رژیم صهیونیستی: عدم پذیرش سفیرمان در برزیل بحرانی دیپلماتیک را رقم می‌زند

رسانه اکوادوری «ال اونیورسو» گزارش داد که رژیم صهیونیستی، برزیل را برای پذیرش سفیر این رژیم تحت فشار قرار داده است و عنوان کرده که عدم پذیرش سفیرمان در برزیل بحرانی دیپلماتیک را رقم می‌زند.

مورالس: بولیوی الگوی مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدون کمک آمریکا است

رئیس جمهور بولیوی گفت: این کشور الگویی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است چرا که بدون حمایت آمریکا در این عرصه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

سیل در آمریکای لاتین به روایت تصویر

بارندگی‌های شدید در 5 کشور آمریکای لاتین موجب طغیان رودخانه‌ها و آوارگی هزاران نفر از مردم این کشورها شده است.

هزاران مکزیکی در «مکزیکو سیتی» به خیابان‌ها ریختند

پس از گذشت 15 ماه از ناپدید شدن 43 دانش‌آموز در ایالت «گررو» مکزیک، مردم این کشور بار دیگر با برگزاری تظاهرات خواهان رسیدگی مجدد به پرونده ناپدید‌شدگان و اجرای عدالت شدند.

رئیس‌جمهور هائیتی مردم این کشور را به آشتی ملی فراخواند

«میشل مارتلی» رئیس‌جمهور هائیتی، مردم این کشور را به اتحاد، صبر، آشتی ملی و دوری از هر موضوعی که موجب تفرقه در بین آنها می‌شود، فراخواند.

پورتوریکو به دنبال تغییر روابط سیاسی با آمریکا

رسانه پورتوریکویی «مترو» به نقل از رئیس مجلس سنای این کشور نوشت که پورتوریکو به دنبال تغییر روابط سیاسی این کشور با آمریکا است.

روزنامه‌نگار برجسته آرژانتینی: «ماکری» با صدور احکام اجرایی خود‌سرانه به دنبال اداره آرژانتین است

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از روزنامه‌نگار برجسته آرژانتینی گزارش داد که دولت جدید آرژانتین با نقض قوانین مصوب کشور و با صدور فرمان‌ها و احکام اجرایی خودسرانه درصدد اداره کشور برآمده است.

ابراز تأسف ال‌سالوادور از اخراج مهاجران آمریکای مرکزی از آمریکا

رسانه هندوراسی «لا تریبونا» گزارش داد که اخراج مهاجران کشورهای آمریکای مرکزی از آمریکا احساس تأسف مقامات ال‌سالوادور را برانگیخته است.

سانتوس: این آخرین کریسمس کلمبیا در جنگ خواهد بود

رسانه کلمبیایی «ال کلمبیانو» به نقل از رئیس‌جمهور کلمبیا گزارش داد که کریسمس امسال آخرین کریسمسی خواهد بود که مردم این کشور در شرایط جنگ برگزار می‌کنند.

چاق‌ترین مرد جهان در مکزیک درگذشت

رسانه کوبایی «کوبادباته» گزارش داد که چاق‌ترین مرد مکزیکی جهان در اثر حمله قلبی در مکزیک درگذشت.

دولت آرژانتین شبکه تلوزیونی سنا را منحل کرد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که دولت جدید آرژانتین دستور توقف پخش شبکه تلویزیونی سنای این کشور را صادر کرده است.

سیل در بولیوی، آرژانتین و اروگوئه ویرانی به بار آورد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بولیوی، آرژانتین و اروگوئه موجب آوارگی هزاران نفر از مردم و همچنین مرگ 2 نفر شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ZBGXRT


ویدیو مرتبط :
تظاهرات گسترده ضد دولتی در برزیل