اذعان نخست‌وزیر انگلیس به نقش کلیدی کشورش در اعمال تحریم‌ها علیه ایران


نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به نقش کشورش در اعمال تحریم‌ها علیه ایران و روسیه، این نقش را عمده و مهم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در پارلمان این کشور اذعان کرد: اعمال تحریم‌های موثر علیه ایران و روسیه با عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا ممکن شد و انگلیس رکن اصلی میان اروپا و آمریکا برای اثر گذاری این تحریم‌ها بوده است.

کامرون با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: وقتی موضوع کمک به حل مسائل در جهان باشد، آیا کاری که به امنیت بیشتر مردم کشورمان منجر می‌شود، شامل توافق بهتر و بزرگتر درباره تغییرات آب و هوایی، به دست آوردن امتیازات بیشتر در حالی که در داخل اتحادیه اروپا هستیم، حصول اطمینان از تحریم‌هایی ضد ایران که کارساز باشد تا آنها برنامه هسته‌ای خود را رها کنند، را از طریق اتحادیه اروپا و دیگر نهادها انجام می دهیم؟ قطعا همین طور است.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: وقتی ما نیاز به این تحریم‌ها علیه ایران و روسیه داشتیم، انگلیس و اتحادیه اروپا نقشی کلیدی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای اطمینان از اینکه می‌توانیم در برابر تجاوز روسیه در اوکراین بایستیم، رکن اصلی میان اتحادیه اروپا و آمریکا برای موثر شدن این تحریم‌ها بوده‌ایم. اگر ما در این مدت خارج از اتحادیه اروپا بودیم، نمی‌توانستیم در تصمیم‌گیری‌ها خیلی تاثیرگذار باشیم، در حالیکه به علت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، این ما هستیم که در مسائل میان اروپا و آمریکا تصمیم سازی می‌کنیم و تصمیم‌ها را جلو می‌بریم و ما به این طریق کارها را برای مردم خود انجام می‌دهیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مجری صدای آمریکا هم به کارساز نبودن تحریم علیه ایران اذعان میکند