سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شیخ نمر به جرم توحید و حق‌گویی اعدام شد/نعمت امنیت در سایه وحدت به دست می‌آید


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت‌های دینی در همایش همدلی پیروان ادیان توحیدی که عصرروز گذشته (دوشنبه) در کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به تقارن میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی مسیح، اظهار داشت: اگر چه این دو تقارن با یکدیگر اتفاقی بود اما تقارن مبارکی است و این پیام را با خود دارد که پیم همه پیامبران وحدت، توحید و همدلی است.

وی با اشاره به جمله‌ای از امام خمینی(ره) که فرموده بودند "ایران مال همه است و توحید مذهب همه ما است و ما ملت واحده هستیم"خاطر نشان کرد:امام خمینی(ره) چه زیبا سخن گفتند که اگر همه پیامبران در یک زمان مبعوث می‌شدند این کلمه نیز با هم اختلاف نداشتند و ما باید بدانیم که هیچکس ایرانی‌تر از بقیه نیست و هیچکس حق ندارد بگوید من ایرانی‌تر از بقیه هستم و این عامل پیوند جامعه ایرانی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت‌های دینی ادامه داد: گاهی در یک مقطع انتخاباتی عده‌ای گفتند که ایران مال ایرانیان است اما رقیبان آنان را متهم کردند که چرا این حرف را زدند در حالی که باید بدانیم ایران مال همه است و توحید مذهب همه ما است.

یونسی با بیان اینکه توحید کلمه مشترک میان ادیان الهی است تصریح کرد: ایران زمین سابقه شرکت ندارد و از زمانی که ایران ایران شد با توحید و دین همراه بوده است.

وی با بیان اینکه ما ملت واحده‌ای هستیم تصریح کرد: اساس یگانگی ایرانی بودن موحد بودن آنان است و اعتقاد به دین الهی که باید با وحدت و انسجام این نعمت الهی را ارج نموده و تلاش دشمنان را در جهت تفرقه خنثی سازیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت‌های دینی ادامه داد: جهان سلطه اسرائیل و وهابیت تلاش می‌کنند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، گروه‌های افراطی ایجاد شده که هر روز دست به فجایع می‌زنند.

یونسی خاطر نشان کرد: فاجعه‌ای که چند روز پیش در عربستان اتفاق افتاد و شیخ نمر به جرم توحید و حق‌گویی اعدام شد در حالی که یک عالم چیزی جز بیان حقیقت ندارد.

وی ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند اختلافات را به داخل بکشانند و تفرقه ایجاد کنند که همه باید به این امر توجه کنند، در این راستا همه ادیان و رهبران دینی از جمله شیعه، سنی، یهودی، مسیحی، زرتشتی و ... و همه اقوام تلاش کنیم تا مانع اختلاف شویم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت‌های دینی با بیان اینکه والاترین نعمت، نعمت امنیت است گفت: نعمت امنیت در سایه وحدت به دست می‌آید و اگر وحدت نباشد امنیت نخواهیم داشت.

یونسی با تاکید بر اینکه گروه‌های افراطی از هر قوم و مذهب و دین و از هر جا و به هر نامی، دشمن ملت ایران هستند اظهار کرد: هرگونه افراط گری و تندروی و تفرقه‌افکنی دشمنی با ملت ایران است.

وی درپایان با بیان اینکه امروز ملت ایران در سایه توحید ملتی واحده هستند و در بهترین وضعیت قرار دارند خاطرنشان کرد: باید این وضعیت را تثبیت و تحکیم کنیم و اجازه ندهیم تفرقه‌افکنی، دشمنی و تعصب در میان ما راه پیدا کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عربستانِ پس از اعدام شیخ نمر